«محفوظ المنور» تاکید کرد که فلسطین در برهه کنونی بیش از هر زمان دیگری به همراهی همگان نیاز دارد و برادران عرب و مسلمان نیز باید مانند ایران در حمایت از مسأله فلسطین موضع گیری کنند.

برادران مسلمان وعرب مانند ایران در حمایت از فلسطین موضع گیری کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، جامعه و سرزمین فلسطین و به دنبال آن منطقه خاورمیانه شرایط سختی را تجربه می کنند و این مسأله، مسوؤلیتی سنگین بر دوش تک تک انسانها و جوامع انسانی به ویژه مسوؤلین دولتی، اصحاب رسانه و دانشمندان گذاشته است. از سوی دیگر دولتهای متمول عربی، آرمان فلسطین را فراموش کرده و به جای آنکه امکانات و توانمندی‌های خود را در راه آزادی قدس شریف بکار بندند، میلیاردها دلار از درآمدهای جهان اسلام را برای کشتن مسلمانان در کشورهای سوریه، عراق، یمن و بحرین هزینه می‌کنند. حاکمیت این شرایط جدید موجب شده است تا اولویت آزادسازی فلسطین در جهان اسلام و خصوصا کشورهای عربی به حاشیه برود و این خود به فرصتی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است تا با تشدید حملات تجاوزگرانه علیه قدس شریف در پی یکسره سازی مسأله مسجد الاقصی باشد. همچنین صدها فلسطینی نیز توسط نظامیان رژیم صهیونیستی اسیر شوند.

روز ۱۷ آوریل هر سال روز اسیر فلسطینی است؛ در آستانه روز اسیر فلسطین که مصادف است با ۱۷ ماه آوریل، هیات امور اسرا و آزادگان فلسطین و مرکز آمار فلسطین با صدور بیانیه ای به تشریح وضعیت اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی و گزارش هایی در این زمینه پرداختند.

از آغاز انتفاضه الاقصی در ۲۸ دسامبر ۲۰۰۰، بنابر گزارش های رسمی و حقوقی نزدیک به ۱۰۰ هزار مرتبه نظامیان صهیونیست فلسطینیان را اسیر کردند که در این بین حدود ۱۵ هزار کودک و نوجوان کمتر از ۱۸ سال، ۱۵۰۰ زن و حدود ۷۰ نماینده و وزیر سابق فلسطینی نیز به اسارت گرفته شدند. همچنین رژیم صهیونیستی حدود ۲۷ هزار مورد حکم بازداشت موقت در حق فلسطینیان صادر کرده و هم اکنون نیز حدود ۶۵۰۰ فلسطینی در ۲۴ زندان و بازداشتگاه صهیونیستی اسیر هستند. همچنین از اکتبر سال ۲۰۱۵ که انتفاضه قدس شعله ور شد، ده ها هزار فلسطینی به اسارت نظامیان صهیونیست درامده اند که بیشتر بازداشت ها مربوط به شهر قدس می باشد. «عیسی قراقع» رئیس هیات امور اسرا و آزادگان فلسطینی از اعتصاب غذای ۱۵۰۰ اسیر فلسطینی همزمان با ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) روز همبستگی با اسرا خبر داد.

در همین راستا با «محفوظ المنور» از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفتگو کردیم که شرح آن در ادامه از نظر می گذرد.

«محفوظ المنور» از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین درباره راه های اولویت بخشی به مسأله فلسطین و جلوگیری از عدم فراموشی آن تصریح کرد: در شرایط حساس کنونی که در منطقه به ویژه در قبال مسأله فلسطین شاهد هستیم و همچنین پس از ائتلاف راهبردی جدید میان رژیم صهیونیستی و آمریکا باید تاکید کنیم که مسأله فلسطین در میان برخی کشورها به ویژه جمهوری اسلامی ایران همچنان یک مسأله مهم اسلامی و یک تکلیف شرعی است؛ در همین راستا نیز ایران در حدود دو ماه قبل با برگزاری کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین این موضوع را نشان داد.

وی در ادامه افزود: باید تمام توان ها برای مسأله فلسطین گردآوری شود. زیرا فلسطین در برهه کنونی بیش از هر زمان دیگری به همراهی همگان نیاز دارد. مسأله فلسطین فقط مختص خود فلسطینی ها نیست بلکه متعلق به اعراب، مسلمانان و تمام آزادگان جهان است. بنابراین آنچه که مطلوب است، برادران عرب و مسلمان و دولت های حامی مسأله فلسطین نیز باید مانند ایران در حمایت از فلسطین موضع گیری کنند. با کشورهای مختلف از جمله در آمریکای لاتین روابط بسیاری در حال حاضر برای دفاع از حق فلسطین در برابر صهیونیست ها در جریان است.

عضو ارشد جهاد اسلامی فلسطین در ادامه درباره پیشنهاد برگزاری همه پرسی در تمام سرزمین های فلسطینی برای تعیین سرنوشت این کشور بیان داشت: برگزاری همه پرسی با توجه به تشتتی که در فلسطین وجود دارد، اقدامی سخت است ولی مهم تر از این موضوع این است که فلسطینی ها از گروه های مختلف در سال ۲۰۰۶ حماس را به عنوان گروه مقاومت در انتخابات برگزیدند و این گروه اول شد. همچنین ما در کرانه باختری شاهد جوانان دختر و پسری هستیم که برای فلسطین با نظامیان صهیونیست مبارزه می کنند و در راه فلسطین به شهادت می رسند. از نظر ما این عملیات های شهادت طلبانه خود همه پرسی است و نشان می دهد که مردم و ملت فلسطین مقاومت را در آغوش می گیرند و از آن حمایت می کنند تا علاوه بر دستیابی به حق خود، فلسطین را از اشغال صهیونیست ها آزاد کنند.

وی در خصوص رابطه دولت آمریکا با صهیونیست ها نیز تاکید کرد: آمریکا در کنار رژیم صهیونیستی ایستاده است و در همین راستا می توان به سخنان مقامات این کشور مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به قدس اشاره کرد ولی مردم فلسطین و همچنین ما مخالفت قاطع خود را با این اقدام اعلام می داریم. زیرا پیامدهای خطرناکی در پی دارد و موضع ملت و مقاومت فلسطین در قبال این اقدام روشن است. واشنگتن حق فلسطینی ها را به رسمیت نمی شناسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.