عضو هیئت مدیره انجمن مددکاری اجتماعی ایران اظهار کرد: مدارا با افزایش آستانه تحمل افراد محقق می شود و لازم است افراد در برابر یکدیگر و دولت در برابر مردم مدارا داشته باشند.

آمار منسجمی در حوزه آسیب های اجتماعی وجود ندارد/ مسائل و مشکلات اجتماعی به درستی اندازه گیری نمی شود

دکتر غلامعلی قربانی در گفت و گو با «قدس آنلاین» با بیان اینکه حوزه آسیب های اجتماعی فاقد سنسور است، گفت: مسائل و آسیب های اجتماعی به درستی اندازه گیری نمی شود و وضعیت را به درستی اندازه گیری نمی کنیم و هر نهادی بر اساس معیارهای تعریف شده خود آماری ارائه می دهد.

وی افزود: در حوزه آسیب های اجتماعی آمار منسجمی وجود ندارد، مانند آمار خودکشی، طلاق، پرونده های قضایی و این به دلیل تعدد دستگاه های اجرایی است که همزمان و به طور موازی بخش هایی از یک پدیده اجتماعی را که به صورت معضل درآمده در دست اقدام دارند.

عضو هیئت مدیره انجمن مددکاری اجتماعی ایران یادآور شد: روز مددکاری اجتماعی را با شعار مدارای اجتماعی برگزار کردیم و معتقدیم با مدارای اجتماعی بسیاری از آسیب های جامعه کاهش می یابد.

قربانی مدارای اجتماعی را در ارتباط مردم با یکدیگر و در برخود با دولت و نهادهای غیر دولتی ضروری خواند و گفت: لازم است آستانه تحمل خود را بالا بریم و مدارای اجتماعی به معنای سازش، بخشش و تقویت رفتارهای غلط فرد مقابل نیست.

این مددکار اجتماعی ادامه داد: در مدارای اجتماعی افراد ضمن شنیدن و مواجه شدن با دیدگاه و نظر مخالف دیگری اظهار نظر خود را بیان کنیم و با افزایش مدارای اجتماعی آمار خشونت های اجتماعی و  آسیب های اجتماعی همچون طلاق پایین می آیند.

قربانی توجه به آموزه های دینی را نیز موجب کاهش آسیب های اجتماعی دانست و اظهار کرد: به هر میزان در واقعیت های جامعه آموزه های دینی ملموس باشد مشکلات اجتماعی نیز به طور محسوسی کمرنگ می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.