کرمان- سه روستای میمند شهربابک، خبر بافت و ده بکری بم در ردیف روستاهای هدف گردشگری کشور قرار گرفتند. هدف از اجرای این طرح شناسایی و معرفی قابلیت های روستاهای هدف گردشگری کشور است

سه روستای کرمان جزء روستاهای هدف گردشگری کشور قرار گرفتند

به گزارش قدس آنلاین، مدیر کل میراث فرهنگی وصنایع دستی کرمان در جلسه توجیهی طرح ضربتی تولید و اشتغال در ۷۳ روستای هدف گردشگری کشور که با حضور مدیران و معاونان اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان و کارشناسان اعزامی از سوی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور برگزار شد ،  از اجرای طرح ضربتی تولید و اشتغال در سه روستای هدف گردشگری میمند شهربابک، خبر بافت و ده بکری بم در ردیف روستاهای هدف گردشگری کشور خبر داد.
وفایی گفت: این طرح برای سه روستای کرمان در حال اجرا است که پس از بازدید کارشناسان سازمان میراث فرهنگی از این روستاها که قابلیت های گردشگری وطبیعی، بافت سنتی و تاریخی و تولیدات صنایع دستی را دارا هستند، این طرح نهایی خواهد شد.
وی  هدف از اجرای این طرح شناسایی و معرفی قابلیت های روستاهای هدف گردشگری کشور و افزایش انگیزه ساکنین این روستاها برای جذب گردشگر و توسعه تولید در روستا عنوان کرد و گفت :  به جزء سه روستای میمند شهربابک، خبر بافت و ده بکری بم، روستاهای مستعد دیگری جهت قرار گرفتن در طرح ضربتی تولید و اشتغال وجود دارند.
وی افزود: کرمان پهناورترین استان کشور است که ۴۱ منطقه نمونه گردشگری و ۱۱روستای هدف گردشگری دیگر دارد که این ۱۱ روستای دارای جاذبه های تاریخی و گردشگری فراوانی هستند و زمینه لازم برای ایجاد اشتغال را دارا هستند .
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه تا کنون بیش از ۱۰۰ اقامتگاه بوم گردی در روستاهای این استان راه اندازی شده است، اظهار داشت: این اقامتگاهها به طور مستقیم برای بیش از ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده اند.
وفایی با اشاره به اینکه صنایع دستی به اشتغال پایدار کمک شایانی می کند، گفت : خوشبختانه در استان کرمان ۶۰ هزار صنعتگر صنایع دستی وجود دارد که به تولید صنایع دستی بومی و غیربومی می پردازند و جذب بازار هدف برای نمایش و عرضه این صنایع از موانعی است که در پیش روی این عزیزان قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.