سرمربی پرسپولیس در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود با رسانه‌های کرواسی درباره‌ی ‌عملکردش سخن گفته است. او تاکید کرده که کارنامه موفقی داشته و کمتر مربی این عملکرد را در فوتبال ایران داشته است.

برانکو: مربیان زیادی موفقیت‌هایم را نداشته‌اند/ به لیگ کرواسی فکر نمی کنم

به‌ گزارش قدس آنلاین ‌و ‌به نقل از سایت گل کرواسی، برانکو ایوانکوویچ توانست همراه تیم پرسپولیس فاتح لیگ شانزدهم لیگ فوتبال ایران شود تا یک مربی کروات دیگر توانسته باشد قهرمانی در لیگ ایران را به نام خود ثبت کرده باشد.

برانکو درباره سه بازی نهایی تیمش در لیگ شانزدهم، گفت‌: می‌خواهیم در این سه بازی هم عملکرد خوبی داشته باشیم ایران کشور فوتبالی محسوب می‌شود و در هر بازی دست کم ۵۰ هزار نفر به ورزشگاه می‌روند. ما می‌خواهیم روز چهارشنبه در حضور ۱۰۰ هزار هوادار خودی جشن قهرمانی بگیریم. مردم ایران و هواداران تیم پرسپولیس عاشق فوتبال هستند. ما در جهان ۴۰ میلیون هوادار داریم و اکنون همه به خاطر این قهرمانی در پوست خودشان نمی گنجند، چون بعد از مدت‌ها صاحب عنوان قهرمانی در لیگ شده‌ایم. بعد از این قهرمانی ما در تبریز ماندیم چون هواداران‌مان در آن جا حضور داشتند. البته آن جا ما زیاد هوادار نداشتیم، ولی وقتی به تهران آمدیم استقبال هواداران را دیدیم. مردم در خیابان‌ها همراه خودروهایشان به جشن پرداختند و این قهرمانی را جشن گرفتند.

برانکو در حالی توانست به این عنوان دست پیدا کند که قبل تر نیز مربیان کروات توانسته بودند عملکرد خوبی از خود داشته باشند. در این رابطه  ایوانکوویچ، گفت‌: عملکرد مربیان کروات در فوتبال ایران فوق‌العاده‌ بوده است. قبل از من استانکو پوکلپوویچ، ملادن فرانچیچ و زلاتکو کرانچار توانسته بودند در فوتبال ایران قهرمانی را کسب کنند و من نیز در کنار میروسلاو بلاژویچ توانسته بودم به جام جهانی راه پیدا کنم. صادقانه باید این را بگویم که مربیان کروات سطح فوتبال ایران را بالاتر برده‌اند. ما در این جا بهترین نتایج را کسب کرده‌ایم. البته این اتفاق در خاورمیانه افتاد. زلاتکو دالیچ در العین توانست قهرمان لیگ شود و این تیم را به فینال لیگ قهرمانان آسیا ببرد و همین طور در کرواسی نیز قهرمان لیگ را یک مربی کروات رقم زد.

سرمربی کروات تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به قهرمانی در  سه کشور مختلف و نظرش در مورد آن نیز، گفت‌: خوشحال هستم که قهرمان لیگ ایران نیز شدم. در کرواسی و چین قهرمانی‌های خیلی خوبی آوردم و اختلاف تیمم با تیم دوم بسیار زیاد بود. در ایران نیز این اتفاق رخ داد. من قبل تر نیز در سال ۲۰۰۲ در بازی‌های آسیایی توانسته بودم ایران را به قهرمانی برسانم. جایی که بازی‌ها در بوسان کره جنوبی برگزار شد. در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴ نیز ما کره جنوبی قدرتمند را حذف کردیم و برابر بهترین تیم ژاپن نتیجه‌ خوبی گرفتیم، اما در نیمه نهایی در ضربات پنالتی‌ شکست خوردیم. تیم‌های کره و ژاپن دو سال قبل در جام جهانی نتایج بسیار خوبی را کسب کرده بودند که ما توانستیم آنها را شکست دهیم. من مطمئنم که مربیان زیادی نیستند که چنین موفقیت‌هایی را در فوتبال ایران ثبت کرده باشند.

به نقل از ایسنا، ایوانکوویچ در پایان در پاسخ به سوالی درباره بازگشت به لیگ کرواسی گفت‌: به هیچ وجه به این موضوع فکر نمی‌کنم. من در ایران راحت هستم. ما در پرسپولیس پول و وقت‌مان را به هدر نمی‌دهیم،‌ بلکه تلاش می‌کنیم تا بتوانیم به افتخارات بیشتری برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.