اراک- بیستمین جشن ازدواج دانشجویی دانشجویان مراکز علمی کاربردی استان مرکزی با حضور ۸۶ زوج جوان در کانون امام خمینی(ره) اراک برگزار شد.

۸۶ زوج دانشجوی مراکز علمی کاربردی استان مرکزی ازدواج خود را جشن گرفتند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سجاد کریمان مجد از اساتید روانشناس و مشاور حوزه علمیه قم در مراسم ازدواج دانشجویی دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی بر ابراز محبت بین زن و شوهر تاکید کرد و افزود: گاهی اوقات فضاهای سنتی بیش از حد پررنگ شده و بالعکس گاهی نیز این سنت‌ها در جایی که باید پررنگ باشند، کمرنگ شده و از بین می‌روند.

وی تصریح کرد: اغلب ما بر صورت خود ماسک زده و احساسات و عواطف خود را نسبت به اطرافیان خود به خصوص همسر خود پنهان می‌کنیم، اما عدم ابراز محبت باوری غلط است.

مشاور دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علمی کاربردی استان مرکزی ادامه داد: از لحاظ سنتی برخی باورهای غلط مبنی بر مطرح نکردن حرف و احساساتمان به دیگران وجود دارد در حالی که نباید خواسته خود را پشت حجاب پنهان کنیم. مجد با بیان اینکه در بین اغلب افراد بشر این ماسک وجود دارد، افزود: این ماسک و به تبع آن پنهان کردن عواطف و احساس نسبت به عزیزانمان موجب افزایش بغض‌های درونی می‌شود از این رو باید به این امر مهم توجه نشان داد.

وی با تاکید بر اینکه زن و شوهر باید برای یکدیگر وقت بگذارند، اضافه کرد: اگر زن و شوهر در طول زندگی مشترک خود طی جلسات هفتگی و گفت‌وگوهای صمیمی با یکدیگر سخن گفته و مشکلات و سخنان ناگفته را بیان کنند، از این طریق بر محبت بین آنها افزوده شده و نیز سوءتفاهم‌ها در صورت وجود، رفع می‌شوند.

کریمان مجد تصریح کرد: بسیاری افراد به طور ذاتی زود عصبانی شده و زود هم پشیمان می‌شوند که این رفتار را می‌توان با تغییر رژیم غذایی و تمرین به طور مثبت تغییر داد.

وی ادامه داد: در تکنیک گوش دادن فعال در برقراری ارتباط با همسر علاوه بر ابراز احساس خود یاد می‌گیریم که به موقع و در شرایط مناسب سخن بگوییم. مجد در ادامه ضمن اشاره به نکاتی در مورد شیوه صحیح زندگی مشترک گفت: زن و شوهر نباید به یکدیگر برچسب بزنند چراکه هر برچسبی که به همسر خود بزنید او همانگونه خواهد شد

در مراسم جشن ازدواج دانشجویی که به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی برگزار شد، ۸۶ زوج جوان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان که سال گذشته ازدواج کرده‌اند حضور به هم رساندند و در کارگاه ازدواج دانشجویی نیز در سه بخش مجزا شرکت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.