نیکشهر-استاندار سیستان و بلوچستان گفت: توجه دولت به اجرای طرح های کلان توسعه ای در چند سال اخیر برای پیشرفت و آبادانی مناطق محروم استان ستودنی است.

دولت برای توسعه استان های محرومی مانند سیستان و بلوچستان مصمم است

به گزارشقدس آنلاین، علی اوسط هاشمی، جذب بیش از ۱۲۰ هزار بازمانده از تحصیل در استان را از اقدامات خوب آموزش و پرورش عنوان کرد و اظهار داشت: توجه به آموزش موجب توسعه و آبادانی می شود. حل مشکلات آموزشی هر منطقه با همت دولت و خیران امکان پذیر است.

وی، راه اندازی نمایندگی آموزش و پرورش در چانف را در پیگیری بهتر مشکلات آموزشی منطقه موثر دانست.

استاندار، بومی سازی نیروهای آموزش و پرورش را خواستار شد و گفت: نیروی بومی کارایی بیشتری در مناطق دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان به افتتاح اینترنت نسل سوم تلفن همراه در چانف اشاره کرد و افزود: بیش از چهار هزار نفر از مردم این منطقه از این پس می توانند از اینترنت در زمینه های مختلف از جمله دسترسی به اخبار روز انتخاباتی بهره گیرند.

وی همچنین با اشاره به مشکلات کم آبی و بی آبی این منطقه نیز گفت: کلنگ ساخت شبکه آبرسانی و خط انتقال آب برای حل مشکلات آب آشامیدنی مردم چانف مرکز بخش آهوران با اعتبار بیش از ۴۰ میلیارد ریال به زمین زده شده تا مردم دیگر دغدغه آب نداشته باشند.

هاشمی، احیای قنوات و توجه به بخش کشاورزی در حوزه شهرستان نیکشهر را خواستار شد.

استاندار ادامه داد: توجه دولت به اجرای طرح های کلان توسعه ای در چند سال اخیر برای پیشرفت و آبادانی مناطق محروم استان ستودنی است.

وی خاطرنشان کرد: دولت در سخت ترین شرایط اقتصادی و بی پولی هیچ یک از پروژه های توسعه استان نظیر راه آهن چابهار - زاهدان - مشهد، طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، گازرسانی، اجرای طرح های بزرگ و کوچک در حوزه کشاورزی، برق، آب، مخابرات و راه را تعطیل نکرده است.

وی افزود: دولت برای توسعه استان های محرومی مانند سیستان و بلوچستان مصمم است به طوری که اجرای این طرح ها رضایتمندی مردم را در پی داشته است.

استاندار سیستان وبلوچستان بر حمایت از تولید داخلی و تحقق شعار سال در خصوص تولید و اشتغال تاکید کرد و افزود: استفاده بهینه از ظرفیت خرمای چانف قابلیت اشتغالزایی زیادی دارد.

وی گفت: در نوروز امسال از رهبر معظم انقلاب درخواست کرده ام تا اعتبارات ویژه از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال، توسعه و آبادانی و تحقق شعار امسال اختصاص دهند. آهوران با مرکزیت چانف در دی ماه سال ۱۳۹۰ به بخش ارتقا پیدا کرده و در طول سه سال اخیر پیشرفت های بسیار خوبی داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.