سمنان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از اجرای هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد و گفت: کتابداران کتابخانه‌های عمومی بیشترین نقش را در ترویج فرهنگ رضوی و استقبال از جشنواره کتابخوانی رضوی دارند.

کتابداران کتابخانه های عمومی بیشترین نقش را در توسعه جشنواره کتابخوانی رضوی دارند

به گزارش قدس آنلاین، نورعلی غلامحسین نیا سماکوش در نخستین نشست ستاد برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی اظهار کرد: جلب مشارکت خیران و دستگاه‌های مختلف، استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه و پایگاه‌های مقاومت بسیج، تعامل سازنده با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از مهمترین برنامه‌های این اداره کل برای برگزاری شایسته هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی است.

وی، کار برای امام رضا(ع) را توفیقی بزرگ خواند و اظهار داشت: افزایش آگاهی عمومی شهروندان در مورد فضائل این امام بزرگوار، ارزشی عظیم دارد و باید با همه توان و تلاش برای ترویج فرهنگ امام رضا(ع) قدم بر داریم.

وی با تشریح بخشنامه نحوه برگزاری هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی افزود: در بخش کودک کتاب «۱۰ قصه از امام رضا(ع) برای بچه‌ها»، نویسنده مژگان شیخی، ناشر قدیانی و در بخش نوجوان کتاب «ماه غریب من»، نویسنده مجید ملامحمدی، ناشر به نشر معرفی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: برای بخش جوان و بزرگسال کتابهای «زندگی به سبک خورشید»، نویسنده مهدی غلامعلی از نشر جمال؛ «مهارت‌های زندگی در سیره رضوی»، نویسنده محمدرضا شرفی از نشر موسسه خدمات مشاوره‌ای و پژوهش‌های اجتماعی، «بانوی ملکوت»، نویسنده آیت‌الله علی کرمی‌جهرمی از نشر بوستان کتاب و کتاب «چلچراغ»، نویسنده جلیل عرفان‌منش از نشر دفتر پژوهش‌های آستان قدس رضوی انتخاب شده است.

وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه کتاب‌ و برگه سوال مسابقه مکتوب به کتابخانه‌های عمومی استان سمنان مراجعه کنند و یا از طریق سایت www.semnanpl.ir  به منابع و مسابقه برخط جشنواره دسترسی داشته باشند. ارائه منابع این جشنواره از نوزدهم فروردین امسال آغاز شده است.

گفتنی است هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه های پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است که همزمان با ایام دهه کرامت سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.