«دونالد ترامپ» و «ملک سلمان» در تماس های تلفنی با رئیس جمهوری ترکیه نتیجه همه پرسی روز یکشنبه در این کشور را تبریک گفتند.

سران آمریکا و عربستان نتیجه همه پرسی ترکیه را تبریک گفتند

  به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از آناتولی، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه نتیجه همه پرسی اصلاحات قانون  اساسی ترکیه را به «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه ای خود تبریک گفت.

بنا بر اطلاعات وارده از کاخ ریاست جمهوری در آنکارا، ترامپ در تماسی تلفنی نتیجه همه پرسی روز یکشنبه در ترکیه را به اردوغان تبریک گفته است.

از سوی دیگر «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان نیز شامگاه دوشنبه در گفتگویی تلفنی نتیجه همه پرسی اصلاحات قانون اساسی در ترکیه را به وی تبریک گفت.

بنا بر اعلام خبرگزاری رسمی عربستان، ملک سلمان در این گفتگوی تلفنی نسبت به تاثیر این اصلاحات در توسعه و ثبات بیشتر ترکیه ابراز امیدواری نموده و همکاری بیشتر بین آنکارا و ریاض را خواستار شده است.

در همین حال رئیس جمهوری ترکیه نیز از ملک سلمان بخاطر تبریک نتیجه همه پرسی اصلاحات قانون اساسی ترکیه تشکر کرده است.

لازم به ذکر است که همه پرسی اصلاح قانون اساسی ترکیه در ۱۶ آوریل سال جاری میلادی (یکشنبه) در این کشور برگزار شد و توانست حدود ۵۱% از آرای مردم را به خود اختصاص دهد.

بر این اساس، نظام ترکیه از پارلمانی به ریاستی تغییر می یابد، سمت نخست وزیری حذف می شود و اختیارات بسیاری به رئیس جمهور ترکیه تفویض خواهد شد.

شورای عالی انتخابات انتخابات ترکیه نتیجه بدست آمده از شمارش آرای همه پرسی اصلاحات قانون اساسی این کشور را تائید کرد.

بر همین اساس نتیجه ۵۱.۴ درصد برای رای «آری» و ۴۸.۶ درصد برای رای «خیر» تائید شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.