گرگان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان از اجرایی شدن طرح هادی برای ۴۸۲ روستای استان خبر داد.

 طرح هادی در ۴۸۲ روستای گلستان اجرا شد

به گزارش قدس آنلاین، ولی‌الله زمانی‌نژاد در این باره گفت: از ۹۲۹ روستایی که در استان گلستان وجود دارد که فاز یک طرح هادی در ۴۸۲ روستای استان گلستان را آغاز کردیم که هم اکنون نیز فاز یک در ۲۲۹ روستای گلستان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه اجرای فاز یک در ۲۵۳ روستای گلستان در دست اقدام است، تصریح کرد: اجرایی شدن طرح هادی در روستاها نیاز به اعتبارات زیادی دارد از جمله تعریض خیابان، آسفالت و غیره نیاز به تخصیص اعتبار است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان در خصوص اجرای طرح هادی در استان خاطرنشان کرد: از جمله فعالیت‌های اداره کل بنیاد مسکن تهیه و اجرای طرح هادی در روستاها است.

زمانی‌نژاد با اشاره به اینکه در استان گلستان نزدیک به یک‌هزار آبادی وجود دارد، اذعان کرد: در سطح استان گلستان تعداد ۹۲۹ روستا وجود دارد که دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار هستند و ما برای تمام این روستاها تهیه طرح انجام دادیم.

وی افزود: بنیاد مسکن برای ۹۲۹ روستای گلستان تهیه طرح کرده است که از این تعداد، طرح هادی برای ۴۸۲ روستا به مرحله اجرا گذاشته شد که شامل تعریض محور، زیرسازی، جدول‌گذاری و آسفالت است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان یادآور شد: در سال‌های اخیر علاوه بر آسفالت، پیاده‌روسازی، محوطه‌سازی، ایجاد فضای سبز و پارک بازی برای بچه‌ها در روستاها  نیز صورت گرفت.

زمانی‌نژاد از ارتباط بسیار خوب بنیاد مسکن با دهیاری‌ها خبر داد و افزود: در سال گذشته قریب به ۱۰ هزار تن قیر یارانه‌ای داشتیم که به همت مردم و دهیاری‌ها توانستیم آسفالت را در روستا اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: مردم و دهیاری‌ها به صورت خودیاری حدود یک سوم مبلغ برای تهیه قیر را پرداخت کردند و بنیاد مسکن حدود دو سوم مابقی را پرداخت کرد و آسفالت معابری که طرح‌های عمرانی شامل آن نمی‌شد را به صورت خودیاری انجام دادیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: در سال گذشته حدود ۶۰ کیلومتر در روستاهای استان گلستان از قیر یارانه‌ای برای ایجاد آسفالت استفاده شد.

زمانی‌نژاد درخصوص انتخابات ابراز کرد: شرکت در انتخابات بسیار حائز اهمیت است و انشاالله افرادی منتخب شوند که در راستای شورای روستاها و شهر بتوانند پیگیر اقدامات عمرانی در روستاها باشند و همچنین تعامل خوبی با دستگاه‌های اجرایی ایجاد کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.