سخنگوی دولت گفت:‌ دولت از قبل علاوه بر یارانه های نقدی که به خانوار پرداخت می کرد خودش را موظف می دانست هر فصل در راستای امنیت غذایی یک سبد کالا هم به این خانوادها بدهد.

پرداخت یارانه به ٢ میلیون خانواده و ١٤ میلیون نفر / قطع تلگرام صوتی در خارج از دولت انجام شد

  به گزارش «قدس آنلاین»،  محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری خود با  خبرنگاران با بیان اینکه افزایش یارانه نقدی در جهت افزایش مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از ماه جاری پرداخت می شود، اظهارداشت: برای خانواده‌های یک نفره ٩٥ هزار تومان، خانواده دو نفره ١٨٩ هزار تومان، خانواده سه نفره ٢٥٣ هزار تومان، خانواده چهار نفره ٣٣٧ هزار تومان و خانواده های پنج نفره به بالا ٣٦٥ هزار تومان از ماه جاری پرداخت می شود، این مجموعه که شامل پرداخت این یارانه می شوند شامل حدود ٢ میلیون خانواده و ١٤ میلیون نفر می شود.

وی افزود: برخی رسانه ها از اینکه این اقدام صورت می گیرد اقدام خرسندی نکردند البته از اینکه ما به افراد تحت پوشش بخواهیم کمک بیشتری داشته باشیم دلخور نیستند شاید فکر می کنند که دولت چون در این ایام که نزدیک انتخابات است دارد انجام می دهد؛ دولت از قبل علاوه بر یارانه های نقدی که به خانوار پرداخت می کرد خودش را موظف می دانست هر فصل در راستای امنیت غذایی یک سبد کالا هم به این خانواده ها بدهد لذا افزایش این مستمری ها با شتاب کمتری در قبل انجام می شده است، قطعا دولت اجازه نمی دهد به دلیل اینکه در چند ماه آینده انتخابات است، هیچ کاری نکند مثل اینکه برخی از بهره برداری طرح های عمرانی که سال ها زحمت کشیده شده قائل نیستند که این طرح ها انجام شود، بالاخره دولت تا مرداد و شهریورماه طبق قانون ادامه خواهد داد.

نوبخت با بیان اینکه از پاییز ۹۲ تا ۹۵ تعداد ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جویای کار جدید وارد بازار کار شدند، افزود: از این مقدار نیز تعداد ۱ میلیون و ۵۵۰ هزار نفر مشغول کار شدند و تعدادی هم مشغول کار نشدند بنابراین تعدادی به جمعیت بیکاران و تعدادی هم به جمعیت شاغلین افزوده شد.

وی تاکید کرد: از هر ۳ نفری که در دولت یازدهم وارد بازار کار شده اند ۲ نفر مشغول به کار شده و یک نفر هم نتوانسته وارد بازار کار شود.

سخنگوی دولت درباره قطع تلگرام صوتی گفت: این اقدام در خارج از دولت انجام شد و مسئولیت آن بر عهده دوستانی است که این کار را انجام داده اند.

وی درباره اینکه دولت قصد ندارد در ایام انتخابات روشنگری نسبت به عملکرد دولت و آنچه که از ابتدا تحویل داده شده داشته باشد؟ اخیرا آقای جهانگیری اعلام کرده قصد دارد در مناظره های انتخاباتی روشنگری داشته باشد، اظهارداشت: اکنون رویکرد برخی منتقدان دولت این است که بخش خالی لیوان را نشان دهند، وضع موجود را با وضع مطلوب مقایسه کنند واقعیت این است که این لیوان هنوز باید پر شود و ما نسبت به وضعیت ایده آل فاصله داریم اگر کسی می خواهد واقعا کارآمدی دولت را ببیند این را نسبت به روز نخستی که این دولت را تحویل گرفتیم باید بسنجیم و مقایسه کنیم و اگر آن روند ادامه می‌یافت الان در سال ۹۶ به کجا می‌رسیدیم؟

نوبخت افزود: دولت نیازمند است که نسبت به تبیین عملکرد خود اقدام کند، به همین جهت این اقدام (ثبت نام در انتخابات) آقای جهانگیری که اقدام ارزشمندی است که در جهت دفاع از عملکرد دولت وارد این صحنه شد حتما در مناظره ها تلاش می‌کند نسبت به عملکرد دولت واقعیت هایی که وجود دارد روشنگری کند.

ادامه دارد...

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.