کاشان- فرماندار کاشان با اشاره به بحران آب در دشت کاشان گفت: طرح آبیاری تجمیعی در این شهرستان یکی از اقدامات مناسب برای مدیریت و استفاده بهینه آب در بخش کشاورزی بوده است.

بحران آب در دشت کاشان/ مدیریت مصرف آب ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا مومنیان در دیدار رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به توانمندی‌ها و پتانسیل‌های شهرستان در حوزه کشاورزی و مسافت زیاد با مرکز استان و برای افزایش رفاه حال کشاورزان، ارتقاء مدیریت جهاد کشاورزی کاشان در خدمت رسانی بهتر به مردم ضروری است.
وی با اشاره به بحران آب در دشت کاشان گفت: طرح آبیاری تجمیعی در این شهرستان یکی از اقدامات مناسب برای مدیریت و استفاده بهینه آب در بخش کشاورزی بوده است.
فرماندار کاشان تصریح کرد: استفاده از پساب فاضلاب شهری کاشان در بخش کشاورزی از اقداماتی است که نیازمند توجه و حمایت بیشتر مسئولان برای مدیریت و مصرف آب در شهرستان است.
مومنیان اظهار کرد: برای ساخت و سازهای اصولی، مصرف بهینه و جلوگیری از حوادث، از جمله غرق شدن افراد در استخرهای ذخیره آب کشاورزی، مدیریت و نظارت ویژه‌ای باید صورت گیرد.
وی با تاکید بر اهمیت اراضی کشاورزی در شهرستان کاشان گفت: زمین‌های کشاورزی سرمایه‌های یک شهرستان هستند و باید با کنترل و نظارت بیشتر و افزایش بهره وری به صورت بهینه از اراضی و آب از تغییر کاربری این اراضی از سوی افراد مختلف جلوگیری به عمل آید.
همچنین رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با ارائه عملکردهای این سازمان اظهار کرد: اقدامات خوبی در شهرستان کاشان انجام شده است و اولویت و رویکرد جهاد کشاورزی سرمایه گذاری در حوزه‌های فعال در کشاورزی است.
محسن کریمیان افزود: سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف کشاورزی بدون محدودیت انجام می‌شود و هرگونه اقدامی نیز تا رسیدن به نتیجه مطلوب را دنبال می‌کنیم.
وی با اشاره به معافیت‌های پروانه‌های گردشگری در حوزه‌های گردشگری گفت: برخی افراد سودجو پس از اخذ و صدور این پروانه‌ها، به جای توسعه گردشگری برای کاربردی‌های دیگری از آن استفاده می‌کنند که همکاری و نظارت بیشتر فرمانداری برای ارائه این گونه مجوزها از سوی اداره میراث فرهنگی لازم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.