یک کارشناس ارشد بازار سرمایه اوضاع بورس در سال ۹۶ را مناسب توصیف و خاطرنشان کرد: صنعت ساختمان دیگر محل سودآوری برای سرمایه گذاری نیست.

اوضاع مناسب بازار سرمایه/سرمایه گذاری در ساختمان سودآور نیست

  به گزارش «قدس آنلاین»،  غلامرضا سلیمانی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران اوضاع بازار سرمایه در سال ۹۶ را بسیار مطلوب عنوان کرد و گفت: طی یک سال اخیر که اتفاقاتی در اقتصاد ایران رخ داده به نظر می رسد اقتصاد کشور به روی ریل قرار گرفته و لکوموتیو آن آماده حرکت است. به همین دلیل می توان سال ۹۶ را سالی دانست که بسیاری از سرمایه گذاری ها به مرحله عملیاتی خواهند رسید.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه افزود: به نظر می رسد مذاکرات صورت گرفته با سرمایه گذاران طی سال گذشته منجر به ورود سرمایه و ماشین آلات شده و قراردادها نیز به مرحله عملیاتی برسد که امیدواریم نتایج این تغییرات را در سال جاری مشاهده کنیم.

وی تصریح کرد: بازار سرمایه نیز از همین اوضاع سینگال می گیرد و به نظر می رسد که این بازار نیز روزهای مثبتی را پیش رو داشته باشد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: البته برخی سرمایه گذاری ها به دلیل گنجاندن بندهایی از قرارداد از سوی خارجی ها به نتیجه نرسیده باشد چرا که آنها بر این باورند که باید بندی در قراردادها گذاشته شود که اگر به هر دلیلی مجدد تحریم های اقتصادی علیه ایران وضع شود آنها بتوانند پول های خود را از کشور خارج کنند که تاکنون بخش های مختلف اقتصادی و دولتی زیر بار این موضوع نرفته اند.

وی گفت: البته این مشکل در حال حل شدن است و آنها قبول کرده اند که این بند را از قرارداد حذف کنند.

وی  با تاکید بر ضرورت تغییر نگاه در صنعت ساختمان خاطرنشان کرد: در گذشته مردم ساختمان را به عنوان یک کالای سرمایه ای می دیدند و آپارتمان می خریدند تا از آن بهره برداری اقتصادی نمایند اما اکنون زمان آن رسیده که هر فردی به اندازه مصرف خانه بخرد و به همین دلیل واحدهای مسکونی و تجاری حالت مطلوبی برای سرمایه گذاری ندارند.

وی اظهار داشت: بر این اساس به نظر می رسد سرمایه گذاری در صنعت ساختمان باید متمرکز بر بازار اجاره و لیزینگ باشد و ما هم اگر قرار باشد در این حوزه سرمایه گذاری کنیم در پروژه های کوچک وارد نخواهیم شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.