شرکت بویینگ قصد دارد صدها مهندس خود در ایالت واشنگتن و سایر سایت های وابسته را اخراج کند و ممکن است با کندتر شدن فروش هواپیما در انتهای امسال، شغل‌های بیشتری را هم حذف کند.

بوئینگ باز هم نیروهایش را اخراج می‌کند/بازار کساد هواپیماهای نو

  به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از بلومبرگ انگلیسی، بوئینگ به علت کند شدن فروش خود به دنبال اخراج صدها مهندس است.   این شرکت برنامه ریزی کرده است که برگه های صورتی اخراج از کار را روز جمعه همین هفته بین کارکنانش توزیع کند؛ جمعه روزی  است که ۳۰۵ مهندس و تکنسین هم بصورت داوطلبانه تحت پیشنهاد قبلی باز خرید، کارشان در این شرکت را خاتمه خواهند داد. بر اساسگزارش SPEEA (اتحادیه حمایت از کارگران)، بوئینگ در خط تولید خود در سیاتل از شروع سال ۲۰۱۶ تا کنون ۱۳۳۲ نفر را تعدیل کرده است.

دیروز هم معاون واحد مهندسی هواپیماهای تجاری بوئینگ طی نامه ای به کارمندان خود اعلام کرد : شرکت ممکن است باز هم مهندسانی را تعدیل کند که البته این موضوع به وضعیت بازار بستگی دارد. این تعدیل نیرو برای هماهنگ شدن شرکت با چالش های موجود در فضای تجاری ضروری است.

این شرکت که پایگاه اصلی آن در شیکاگو است و به گفته ترامپ، پیشانی تولید ایالات متحده است، در مواجهه با کاهش فروش بالای هواپیماهای مسافربری  بیش از یک سال است که اخراج نیرو را در دستور کار قرار داده است به طوری که در طول سال گذشته ۹ درصد نیروی کار خود در واشنگتن را حذف کرد و کارکنان خود را به ۷۰۶۴۰ نفر کاهش داد. تعداد کل کارکنان این شرکت هم از مارچ ۲۰۱۶ تاکنون ۷.۶ درصد کاهش یافته و به ۱۴۶۹۶۲ نفر رسیده است.

درآمد کل بوئینگ هم در سال ۲۰۱۶، ۱.۶ درصد کاهش داشت و به ۹۴.۶ میلیارد دلار رسید. به همین دلیل بوئینگ تولید هواپیمای مسافربری ۷۴۷ را به علت کاهش فروش آن کند تر کرده و برای دومین بار اعلام کرده که تعداد تولید هواپیمای دو راهرویی ۷۷۷ را هم کاهش خواهد داد. علت این مساله می تواند کاهش تقاضای هواپیمای نو (ناشی از پر نشدن ثبت سفارشات و وجود مدل های قدیمی مازاد)  باشد

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.