مهران- معاون ‌سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: طرح ساماندهی گردشگران ورودی در مرز مهران اجرا می‌شود.

گردشگران ورودی در مرز مهران ساماندهی می شوند

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی رحمانی‌موحد در نشست ساماندهی گردشگران در مرز مهران اظهار داشت: کشور ما ارتباط بسیار خوبی با عراق در زمینه‌های مختلف دارد.

وی با بیان اینکه مرز مهران رتبه نخست گردشگران خروجی را در کشور دارد، افزود: مرز مهران بار سنگینی را در تردد زائران دارد که برای نخستین بار ساماندهی گردشگران ورودی در این مرز در کشور اجرایی می‌شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد: این طرح به منظور ساماندهی گردشگران ورودی از کشور عراق به جمهوری اسلامی انجام می‌شود که توسط بخش خصوصی اجرایی می‌شود.

وی گفت: در راستای اجرای این طرح نباید از مسافران و گردشگران هزینه اضافی را دریافت کرد و این طرح سبب ساماندهی گردشگران و بهتر شدن شرایط گردشگری می‌شود.

رحمانی موحد تصریح کرد: در سال ۹۲ کارگروهی با نام ساماندهی گردشگران عراق در سازمان میراث فرهنگی ایجاد شد که پس از تصویب شورای امنیت ملی از طریق وزارت کشور به ۱۲ استان مرزی و همچنین غیر مرزی ابلاغ شد که اجرایی شود.

وی افزود: تعداد گردشگرانی که در سال ۹۵ از طریق پایانه مرزی مهران وارد کشور شده‌اند قابل توجه بوده است و بیشترین تعداد گردشگر از طریق پایانه مرزی مهران وارد کشور شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.