وزیر ارتباطات در مورد مسدود شدن سرویس پیام صوتی شبکه اجتماعی تلگرام گفت: این سرویس با حکم قضایی، مسدود شده و دلایل آن را باید از قوه قضاییه بپرسید.

دستورالعمل تبلیغات کاندیداها در فضای مجازی تصویب شد / ۴۳میلیون نفر شمار مشترکان اینترنت

  به گزارش «قدس آنلاین»،  محمود واعظی در حاشیه چهارمین همایش سراسری مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران در خصوص دلایل مسدود شدن سرویس تماس صوتی تلگرام اظهار داشت: این سرویس با هماهنگی وزارت ارتباطات برقرار شده بود و کاربران می توانستند از طریق آن با یکدیگر مکالمه کنند. این در حالی است که روز گذشته و با حکم قضایی که به اپراتورهای موبایل و اینترنت ارائه شد این سرویس مسدود شده است.

وی توضیح داد: از آنجایی که من در مسافرت بودم از چند و چون دلایل این حکم خبر ندارم اما با توجه به ا ینکه این حکم از سوی دادستانی بوده، باید از قوه قضاییه در مورد آن سوال کنیم.

وی در خصوص موضوعی که در مورد شکایت تلگرام از اپراتورهای تلفن همراه مطرح شده بود گفت: ما به هیچ عنوان اجازه شکایت نمی دهیم و از اپراتورهای داخلی درمقابل این شبکه پیام رسان خارجی حمایت خواهیم کرد.

دستورالعمل تبلیغات کاندیداها در فضای مجازی تصویب شد

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره نحوه تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری در انتخابات پیش رو در فضای  مجازی گفت: دستورالعملی در شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسیده است که مربوط به قبل از انتخابات مجلس می شود و این دستورالعمل برای انتخابات ریاست جمهوری نیز باید اجرایی شود.

وی افزود: موضوع تبلیغات در فضای مجازی در حیطه مسئولیت وزارت ارتباطات نبوده و کاندیداها باید طبق دستورالعمل شورای عالی فضای مجازی از آن تبعیت کنند.

شبکه ملی آماده انتخابات الکترونیکی

وزیر ارتباطات درخصوص فراهم شدن زیرساخت های اجرای انتخابات الکترونیکی گفت: بسترهای زیرساختی برای انتخابات الکترونیکی آماده است، اما اینکه این انتخابات به صورت سراسری و کاملاً الکترونیکی انجام شود تصمیمی است که باید از سوی شورای نگهبان و وزارت کشور گرفته شود و مربوط به وزارت ارتباطات نیست.

واعظی خاطرنشان کرد: هم اکنون تمامی مقدمات تحت بستر شبکه ملی اطلاعات، آماده شده و ظرفیت سازی برای برقراری انتخابات الکترونیکی به صورت امن و پایدار وجود دارد.

وی همچنین در مورد دلایل تأخیر افتتاح پروژه هایی همچون دولت الکترونیک افزود: ما تمام تلاشمان این بود که این پروژه با حضور رئیس جمهور افتتاح شود اما به دلیل درگیری های موجود و نبود وقت کافی تاکنون این امر میسر نشده است. اما در هر صورت چنانچه نتوانیم وقت خالی از رئیس جمهور بگیریم پروژه دولت الکترونیک را خودمان افتتاح می کنیم.

به گفته واعظی تمامی مقدمات برای افتتاح این پروژه آماده است و اجرای پروژه الکترونیک نیز در کشور شروع شده است تنها مراسم افتتاح باقی مانده است.

 شمار مشترکان اینترنت به ۴۳میلیون نفر رسید

وزیر ارتباطات همچنین در مراسم همایش سراسری مدیران وزارت ارتباطات با محوریت تدبیر در توسعه «فاوا» و امید در افزایش اشتغال با اشاره به اقدامات انجام شده در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: شمار مشترکان اینترنت به ۴۳ میلیون نفر رسید و تا دو هفته آینده، ظرفیت پهن باند کشور به ۱۰ هزار گیگابیت خواهد رسید.

وی با بیان اینکه بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات در ابتدای دولت، ۱۳.۵ هزار میلیارد تومان ارزش داشت اضافه کرد: هم اکنون ارزش بازار ICT به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده و تا پایان برنامه ششم به بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

واعظی با بیان اینکه افق دیدمان این است که در اقتصاد کشور تحول ایجاد کنیم ادامه داد: در این زمینه باید موانع کسب و کارهای الکترونیکی را از بین ببریم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت IP داخلی به ۶ هزار و ۸۰۰ گیگ رسیده و ۱۱ برابر شده افزود: در این دولت ۳۰ میلیون سیم کارت فاقد هویت شناسایی شد و ۷۴۲ شهر به نسل چهارم تلفن همراه و ۹۰۰ شهر به نسل سوم تلفن همراه مجهز شدند.

وزیر ارتباطات کاهش تعرفه در چند مرحله در حوزه اینترنت و اجرای طرح رومینگ ملی را از دیگر اقدامات انجام شده در این دولت عنوان کرد و اظهار داشت: پوشش خدمات ارتباطات به ۶۱ درصد رسیده است و شرایط برای ایجاد ۱۳۰ هزار شغل در کشور مهیا شده است.

وی در مورد انتخابات پیش روی ریاست جمهوری عنوان کرد: باید در انتخابات رقابت سالم مدنظر قرار بگیرد تا شاهد وحدت و توسعه کشور باشیم و بتوانیم با انتخابات پرشور، انسجام و وحدت ملی را تقویت کنیم.

واعظی با اشاره به اینکه بسیاری از اقدامات دولت، اطلاع رسانی مناسبی نشده است گفت: امیدواریم تا چند ماه باقی مانده تا پایان دولت درباره بسیاری از فعالیت های مدنظر اطلاع رسانی مناسب صورت گیرد.

وزیر ارتباطات شفافیت حقوق شهروندی و ایجاد دولت الکترونیک را از جمله وعده های رئیس جمهور عنوان کرد که فعالیت هایی که صورت گرفته هنوز اطلاع رسانی نشده و خاطرنشان کرد: برای راه اندازی فاز نخست دولت الکترونیک مصمم هستیم و فاز تکمیلی شبکه ملی اطلاعات را نیز به زودی افتتاح می کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.