نخست وزیر انگلستان اعلام کرد قصد دارد انتخابات زود هنگام سراسری در این کشور برگزار کند.

«ترزا می» از برگزاری انتخابات زود هنگام خبر داد

  به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از تلگراف، «ترزا می» نخست وزیر انگلستان دقایقی پیش اعلام کرد که قصد دارد که کمتر از دو ماه دیگر (۸۸ ژوئن) در این کشور انتخابات سراسری برگزار کند.

وی این خبر را بلافاصله بعد از نشست کابینه خود اعلام کرد.

وی در توضیح علت این تصمیم خود و با اشاره به مسئله خروج انگلستان از اتحادیه اروپا با تاکید بر این نکته که اجازه نخواهد داد احزاب این کشور دولت را در مذاکرات برگزیت تضعیف کنند، خطاب به احزاب این کشور گفت: بیایید برنامه های خود را برای برگزیت ارائه دهیم. خود مردم انگلستان باید در این خصوص تصمیم گیری کنند.

ترزا می گفت: انگلستان در حال ترک اتحادیه اروپا است و نقطه برگشتی در این خصوص وجود ندارد. نگاه ما به آینده است.

وی با دفاع از عملکرد دولتش و انتقاد از عملکرد احزاب رقیب گفت: دولت برای مذاکرت شراکت جدید با اتحادیه اروپا برنامه درستی دارد. رویکردی که صحیح است و به نفع منافع ملی است، اما دیگر احزاب با آن مخالفت می کنند.

می تاکید کرد: چونکه اکثریت دولت خیلی کوچک است مخالفان ما بر این باورند که می توانند به ما فشار بیاورند تا مسیرمان را تغییر دهیم.

نخست وزیر انگلستان در ادامه گفت: آنها(احزاب رقیب) در محاسبات خود اشتباه کرده اند و نمی دانند که ما مصمم هستیم تا این کار را به نو احسن انجام دهیم. من اجازه نخواهم داد آنها امنیت میلیون ها نفر را که در این کشور کار می کنند را به خطر اندازند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.