رییس کمیته امداد امام خمینی از اصلاح پرداخت مستمری مددجویان کمیته امداد طبق قانون مصوب مجلس در جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داده و گفته: واریز افزایش مستمری به حساب یارانه نقدی آنها را در ماه های آینده اصلاح می کند.

نحوه اشتباه واریز  افزایش مستمری مددجویان را اصلاح می کنیم/ این مبلغ از ماه آینده از یارانه نقدی آنها جدا شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی «قدس آنلاین» بر اساس قانون مصوب مجلس در سال ۹۴ و حذف دهک های بالای جامعه از دریافت یارانه نقدی که جمعیت ۲۴ میلیونی را تشکیل می دهند دولت موظف است یارانه نقدی اقشار محروم و آسیب دیده را افزایش دهد در حالیکه در ماه فرودین ۹۶ و در اولین واریزی یارانه نقدی در واریز مستمری افزایش یافته افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و مددجویان سازمان بهزیستی این مبلغ افزایش یافته مستمری را به حساب یارانه آنها واریز کرد که بر اساس قانون از محل منابع دیگری است با حساب یارانه آنها خَلطِ منابع شده و می تواند به حقوق قانونی محرومان آسیب زند.

علی رستمیان در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی «قدس آنلاین» از حضور پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در جلسه عصر سه شنبه ۲۹ فرودین ماه خبر داد و گفت: علاوه بر ارائه گزارش از عملکرد کمیته امداد در سال ۱۳۹۵ موضوع واریز افزایش مستمری برای مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی به حساب یارانه نقدی سرپرسان خانوار را پیگیری کردیم و آقای فتاح اعلام کرد این نحوه اشتباه وایزی را پیگیری و اصلاح می کند تا از ماه های آینده از یارانه نقدی آنها جدا شود.

وی افزود: البته رییس کمیته امداد از نظر مرجع پرداخت افزایش مستمری اختلافی ندارد ولی به لحاظ اجرای قانون این موضوع را پیگیری و اصلاح خواهد کرد و وعده این موضوع را داد.

به گزارش «قدس آنلاین»، همچنین کمیسیون برنامه و بودجه نیز که در روز سه شنبه ۲۹ فرودین ماه جاری تخلفات دولت از اجرای درست قانون هدفمندی یارانه ها در ۶ سال از تصویب این قانون را بررسی کرد واریز افزایش مستمری به حساب یارانه مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی را تخلف دانست.

بودجه افزایش مستمری محرومان به حساب یارانه نقدی رفت

قوامی عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز در گفت و گو با «قدس آنلاین» در این رابطه اظهار کرد: در سال ۹۶ مجلس مصوبه ای داشت که طبق آن مستمری مددجویان  کمیته امداد و بهزیستی حدالاقل ۲۰ درصد حقوق و دستمزد باشد و این اعتبار می بایست در اختیار این دستگاه ها قرار می گرفت که  دولت به جای آنکه این اعتبار با به دستگاه های متولی تخصیص دهد در زمان پرداخت نقدی یارانه ها به حساب یارانه نقدی آنها واریز کرد و این شکل پرداخت نادرست بود و تخلف در اجرای قانون هدفمندی یارانه هاست.

جبار کوچکی ‌نژاد نماینده مردم رشت نیز در پایان جلسه علنی روز سه شنبه خانه ملت در تذکر شفاهی با استناد به ماده ۷۹ قانون برنامه ششم و تبصره ۱۴ بودجه ۹۶ گفت: طبق این مواد دولت موظف به افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی شده است که ۲۰ درصد حداقل حقوق را به آنها پرداخت کنند، اما متاسفانه دولت در اقدامی خلاف قانون این موضوع را در قالب یارانه‌ها به این خانواده‌ها داده است حال اینکه این مستمری باید از طریق کمیته امداد پرداخت می‌ شد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد دولت با این اقدام می‌خواهد به تعبیری کار کمیته امداد را حذف کرده و خود این اقدام را انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.