فرمانده نزاجا با اعلام این موضوع که در آستانه راه اندازی خط تولید قطعات بالگردی در اصفهان هستیم، گفت: امروز به دلیل وجود قدرت دفاعی منطقی در جمهوری اسلامی، هیچ تهدیدی برای کشور وجود ندارد.

خط تولید قطعات بالگردی بزودی در اصفهان افتتاح می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در برنامه تلویزیونی تیتر امشب در خصوص تبدیل نیروی زمینی به نیروی واکنش سریع اظهارداشت: نیروی زمینی در رکاب ولی امر مسلمین تحولی را در گذشته تجربه کرده بود و نیروی زمینی توفیق داشته بتواند تدابیر ولی امر را تحقق بخشد.

وی افزود: انتظار است ما ساختار نیروی زمینی را به یک نیروی متحرک تبدیل کنیم. در ساختار نیروی زمینی ورود پیدا کرده ایم.

فرمانده نزاجا با بیان اینکه طرح راهبردی تحول نیروی زمینی در عرصه های مختلف آماده شده است، اظهار داشت: این طرح در حال طی مراحل ستادی است تا در مسیری حرکت کنیم که بتوانیم نیروی زمینی را به یک نیروی کاملا متحرک و هجومی تبدیل کنیم.

حیدری افزود: ما می خواهیم ساختار نیروی زمینی را به ساختاری هجومی تبدیل کنیم، تیپ های پیاده و تکاور نیروی زمینی امروز در یک قالب متحرک و هجومی تعریف شده اند.

حیدری تحول دیگر نیروی زمینی را در بحث سرمایه های انسانی برشمرد و گفت: نیروی انسانی ارزشمند ترین سرمایه هر سازمانی است که در راستای کیفی سازی منابع انسانی در نزاجا گام های خوبی برداشته ایم به طوریکه در حال تبدیل جذب از حالت عضوگیری به عضویابی هستیم.

وی افزود: نیروی زمینی باید بتواند قابلیت رزم نزدیک زمینی را احصا کند که در مسیر رسیدن به این مهم در حال حرکت هستیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» گفت: با برنامه ریزی که برای چهار کارخانه مهم نیروی زمینی صورت گرفت، توانسته ایم تجهیزات زرهی، ضد زرهی و ... را با همکاری وزارت دفاع در کارخانه جات نصر و فتح تهران تولید کنیم.

حیدری ادامه داد: تولید تانک و قطعات آن نیز در کارخانه جات مسجد سلیمان و خودروهای زرهی شامل نفربر و ... هم در اصفهان برنامه ریزی شده است.

فرمانده نزاجا با اعلام این موضوع که در آستانه راه اندازی خط تولید قطعات بالگردی در اصفهان هستیم تصریح کرد: تمامی کارخانه جات نیروی زمینی ارتش که در زمینه تولید محصولات دفاعی فعالیت می کنند با بهره گیری از شرکت های دانش بنیان و مراکز علمی-صنعتی راه اندازی شده اند.

وی گفت: در نیروی زمینی در هیچ چرخه ای نیاز به خرید خارجی و فناوری از کشوری دیگر وجود ندارد و چرخه عملیاتی ما به هیچ کشوری وابسته نیست.

فرمانده نزاجا عبور از تاکتیک های قدیمی را ضروری برشمرد و اظهار داشت: با رصد تهدیدات و ارزیابی روند آنها، تاکتیک های مخصوص جهت پاسخگویی به آنها خلق کرده ایم و از تاکتیک های گذشته عبور کرده ایم.

حیدری ادامه داد: نیروهای مسلح تکیه گاه محکمی برای مردم هستند و ملت بزرگوار ایران اطمینان داشته باشند که می توانیم در کوتاه ترین زمان ممکن، اراده الهی را بر هر دشمن نابخردی حاکم کنیم.

فرمانده نزاجا با بیان این موضوع که امروز مرزها با هوشیاری، بیداری و هوشمندی رصد می شوند گفت: امروز با هوشیاری و هوشمندی با به کارگیری فناوری های پیشرفته و تجهیزات روز می توانیم مرزها را به صورت برخط رصد کنیم.

وی افزود: در سال ۹۳ تحرکاتی از طرف گروه های تکفیری وجود داشت که با حضور به موقع نیروهای مسلح از جمله نیروی زمینی نتوانستند کاری را از پیش ببرند.

 حیدری در پایان با اشاره به قابلیت استمرار عملیاتی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز به دلیل وجود قدرت دفاعی منطقی در جمهوری اسلامی، هیچ تهدیدی برای کشور وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.