انزلی -مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از احداث نخستین و بزرگ‌ترین مارینای شمال کشور در بندر انزلی به عنوان مهد و خاستگاه گردشگری دریایی خبر داد.

نخستین مارینای شمال کشور در بندر انزلی احداث شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان، حسین چراغی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌ها و مطالعات برای توسعه گردشگری دریایی در گیلان منجر به ایده ساخت مارینا در سواحل استان در سال ٩٤ شد اظهار کرد: به منظور فعال کردن ظرفیت‌های گردشگری دریایی نسبت به تجمیع اسکله‌های تفریحی بنادر گیلان و پیگیری برای ساخت مارینا اقدام شده است.

وی ادامه داد: امروز خوشحالیم ایده ساخت مارینا در سواحل و بنادر گیلان و استان‌های شمالی به یک الگوی قابل اجرا به منظور توسعه گردشگری دریایی تبدیل شده است .

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان  با اشاره به استقبال پرشور مسافران و گردشگران نوروزی در راستای بازدید از بنادر و تجهیزات بندرگاه انزلی، خاطرنشان کرد: با توجه به رشد سفر گردشگران نوروزی به گیلان، تعداد گردشگران دریایی نزدیک به ١٧ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

چراغی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشتر روزها در ایام نوروز بارانی بود اما استقبال گردشگران دریایی از جاذبه‌های گردشگری دریایی تالاب، کانال دسترسی و سواحل با ۱۷ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی به اقدام اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مالکیت تمام تعاونی‌ها و اسکله‌های تفریحی به عهده اداره کل بنادر و دریانوردی نیست، این اداره کل تنها توانسته است از طریق هشدارها، اعلامیه‌های ایمنی، بازدید و بازرسی از قایق‌های تفریحی، ساماندهی قایق‌های تفریحی در  رنگ ـ پلاک مشخص و ایمنی اسکله‌ها را ارتقا دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان متذکر شد: ایمن‌سازی مسیرهای پرتردد در تالاب و کانال از طریق نصب بویه‌ها و لایروبی مناطق کم‌عمق، تهیه و توزیع بروشورهای ایمنی در سطح استان، استقرار ایستگاه سفرهای دریایی در مجاورت درب اصلی بندر و راهنمایی گردشگران برای استفاده از قایق‌ها و تعاونی‌های ایمن، نصب بنر، استند، تابلو، بیلبورد ایمنی و هشدار ایمنی دریایی در سراسر گیلان به‌ویژه شهرهای ساحلی از دیگر اقدام‌های انجام شده توسط اداره کل مذکور برای جذب گردشگران دریایی است.

چراغی در پایان با اشاره به برنامه استان برای رشد گردشگری در سال ٩٦ اظهار کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان برای توسعه و جذب گردشگری دریایی در سال جدید برنامه‌ریزی‌هایی به منظور تجمیع ایستگاه‌های قایقرانی، ایمن کردن تمام شناورها و قایق‌های تفریحی در یک مجتمع تفریحی و پیگیری برای ساخت نخستین و بزرگ‌ترین مارینای شمال کشور در شهر انزلی به عنوان مهد و خاستگاه گردشگری دریایی شمال کشور انجام داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.