«هانی سلیمان» رئیس کمیته شکست محاصره غزه در لبنان، گفت: انقلاب اسلامی ایران الگوی آزادی‌خواهان فلسطین در مبارزه با اشغالگران صهیونیستی است و با حمایت‌ها و اقدامات صلح جویانه‌ای که انجام می‌دهد احترام به حقوق انسان دوستانه‌ مردم مظلوم فلسطین را عملا نشان می‌دهد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ویژه نامه بیت المقدس؛  کاروان «آزادی غزه» در مه 2010 شامل ۹ کشتی از ۴۰ کشور و با حضور ۸۰۰ فعال حقوق بشر خارجی و حامی غزه، از بندر آنتالیای ترکیه راهی غزه شد تا با شکستن محاصره تحمیل شده از جانب صهیونیست‌ها بر این منطقه کمک‌های  پزشکی، غذایی و داروییبه اهالی باریکه غزه برساند. کاروان آزادی به ۵۰ مایلی ساحل غزه نزدیک که شد کشتی‌های اسرائیلی در نیمه‌های شب آن‌را محاصره کرده و با بالگردهای خود سرنشیانان آنرا مورد هدف قرار دادند.

شورای سازمان ملل متحد این اقدام را که منجر به شهادت 9 فعال صلح طلب و زخمی شدن بسیاری شد، محکوم کرد و خواستار «یک تحقیق سریع، بی‌طرفانه، موثق و شفاف مطابق با استانداردهای بین‌المللی» شد.  همچنین سازمان کنفرانس اسلامینشست فوق‌العاده کمیته اجرایی را با حضور وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی برگزار کرد و در این نشست راه‌های مقابله با جنایات اسرائیل و کمک به مردم غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر «هانی سلیمان» رئیس کمیته شکست محاصره غزه در لبنان، ریاست کاروان اعزامی از این کشور به کاروان آزادی را برعهده داشت که با حضورش در کشتی «ماری مرمره» توانست صدای آزادی و مظلومیت مردم مظلوم غزه را به گوش سایر کشورهای جهان برساند. وی که جزو مجروحان آن حادثه است و اکنون شش دهه از زندگی خود را در راه مبارزه با اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین می گذراند در گفت‌وگو با بیت المقدس با اشاره به حمله صهیونیست‌ها به ناوگان آزادی غزه می گوید: پس از جمع آوری کمک‌های بشر دوستانه برای مردم مظلوم غزه که تحت محاصره همه جانبه اسرائیلی‌ها بودند از بندری در ترکیه عازم سرزمین فلسطین شدیم. همه دوستان و فعالان حقوق بشر که حامی مردم محاصره شده غزه بودند برای همراهی و مشارکت با ما در این اقدام انسان دوستانه همراه شدند. بیشتر تجهیزات پزشکی و دارویی و خوراکی در نظر گرفته شده بود تا بتوانیم زخمی از این مردم رنج دیده را درمان کنیم.

وی ادامه می‌دهد: صدها نفر در حالی این کاروان را همراهی می‌کردند که نگاهشان به این اقدام صلح جویانه و بشر دوستانه بود تا هرگونه تنش و یا برخوردی با مخالفین این اقدام صورت نگیرد. چیزی تا مقصد نهایی یعنی غزه باقی نمانده بود که نیمه شب با محاصره نیروهای دریایی و هوایی رژیم صهیونیستی مواجه شدیم و یورش وحشیانه آن‌ها باعث شد تا ده‌ها نفر از دوستان و همراهان ما شهید و مجروح شوند. خود من از ناحیه پا و سر به شدت مجروح شدم و این عصایی که امروزه به دست می‌گیرم یادگار همان جراحاتی است که از سوی اشغالگران به من وارد شد. با وجودی که سلاحی نداشتیم و خودمان را تسلیم کرده بودیم ولی ما را مورد ضرب و شتم قرار دادند و حتی برخی از دوستانمان را با گلوله مورد اصابت قرار دادند.

این فعال ضداشغالگری می‌افزاید: حملات آن‌ها به قدری وحشیانه بود که فکر نمی‌کردیم زنده بمانیم. پرواز هلی‌کوپترها بر فراز کشتی و محاصره ناوگان آزادی غزه نشان از این بود که آنها دوست ندارند تا وضعیت جاری در غزه و ظلم و جنایتی که به مردم این سرزمین صورت گرفته توسط حامیان حقوق بشر دیده و یا رسانه‌ای شود از همین رو بود که جلوی حرکت ما به سرزمین غزه گرفته شد و این خشونت را علیه دوستان و همراهان کشتی انجام دادند. اما صهیونیست‌ها اگرچه با این اقدام به ظاهر جلوی کمک‌های انسان دوستانه ما را گرفتند ولی در چشم جهانیان خوار و ذلیل شدند چرا که بسیاری از کشورهای جهان از جمله سازمانهای جهانی این اقدام را محکوم کردند و اینگونه مظلومیت و ظلم اسرائیلی‌ها به مردم فلسطین بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

سلیمان تاکید می‌کند: اکنون کمیته شکست محاصره غزه در لبنان شکل گرفته است که با کمکهای انسان دوستانه‌اش تلاش می‌کند تا بخشی از دردها و مشکلات مردم این کشور اشغال شده را درمان کند. این کمیته‌ها در بیشتر کشورهای جهان فعال است و امیدوارم بار دیگر کمکهای شایسته‌ای در همان سطح و اندازه‌ای که در گذشته شاهد بودم بتوانیم به مردم فلسطین داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه با حمایت کشورهایی همچون جمهوری اسلامی ایران از مردم مظلوم فلسطین می‌توان به آرمان آزادی غزه و سرزمین فلسطین دست یافت، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران الگوی آزادی‌خواهان فلسطین در مبارزه با اشغالگران صهیونیستی است و با حمایت‌ها و اقدامات صلح جویانه‌ای که انجام می‌دهد احترام به حقوق انسان دوستانه‌ مردم مظلوم فلسطین را عملا نشان می‌دهد. برگزاری کنفرانس‌ حمایت از انتفاضه مردم فلسطین که اخیرا در تهران برگزار شد نشان دهنده حمایت ایران از تلاش‌ها برای آزادی این سرزمین است که با وحدت و اتحاد سایر کشورهای اسلامی به زودی محقق خواهد شد./

انتهای پیام

روح الله فرقانی فدافن

ویژه نامه بیت المقدس دوشنبه هر هفته ضمیمه روزنامه قدس منتشر می شود.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.