یزد - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز گفت : ۴۰هکتار از عرصه های روستای علی آباد چهل گزی از توابع شهرستان مهریز به زیر کشت گیاه ریواس رفته و این مراتع تنها رویشگاه این گیاه در استان یزد می باشد .

برداشت گیاه ریواس در شهرستان مهریز آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، سید علی باقری صبح چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهارداشت: امسال برای دومین سال متوالی برداشت گیاه ریواس در ۱۰هکتار از مراتع روستای علی آباد با همکاری دانشگاه یزد به صورت پایلوت برگزار می شود .

وی افزود:  گیاه ریواس گیاهی خودرو می باشد  و تنها رویشگاه آن در یزد در بخش مرکزی مهریز و در مراتع  روستای علی آباد چهل گزی بوده است این گیاه دارای  برگهای پهنی بوده  که  مانندی یک چتر خود را بر دامن دشت های این شهرستان می گستراند.

باقری تصریح کرد: دشت ها ی رویواس در این منطقه زیبایی خاصی به طبیعت این شهرستان داده وکار برداشت این گیاه از اواخر اسفند شروع شده وتا پایان اردیبهشت ادامه دارد .

وی با بیان اینکه ریواس این منطقه  به لحاظ وسعت و مرغوبیت یکی از بی نظیرترین ها در سطح کشور است گفت: دشت ریواس در وسعت بیش از ۴۰ هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی شهرستان در مراتع چاه ترش ، ارچلان و بازرگان است .

باقری اخاطرنشان ساخت: دشتها ی ریواس استان در مهریز همه ساله در فصل بهار میزبان مسافران و علاقه مندان به طبیعت بوده  که به این منطقه سفر می کنند و این دشت تا اوایل خردادماه تفرجگاه مناسبی برای علاقمندان به طبیعت می باشد.

 وی تصریح کرد: دشت های ریواس فرصت مناسبی برای توسعه ورونق گردشگری است و ما این آمادگی را داریم با همکاری مسئولان میراث فرهنگی  وبا نظارت منابع طبیعی میزبان توریست ها وگردشگران داخلی وخارجی باشیم .
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز افزود: گیاه ریواس به عنوان گیاه خوراکی و دارویی از کاربردهای فراوانی برخوردار بوده است و دارای ویتامین های A و C فراوان و املاح معدنی زیاد نظیر پتاسیم ،کلسیم می باشد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.