مشهد- سفیر کشور افغانستان در دیدار با رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) گفت: جوانان افغانستانی، تحصیل در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) را مغتنم می شمارند.

جوانان افغانستانی، تحصیل در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) را مغتنم می شمارند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر نصیر احمد نور، سفیر کشور افغانستان با همراهی توریالی غیاثی، رئیس روابط فرهنگی وزارت خارجه کشور افغانستان با دکتر سعیدی رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) دیدار و در خصوص شرایط تحصیل دانشجویان افغانستانی در این دانشگاه گفتگو کردند.

دکتر سعیدی ضمن خیرمقدم از حضور سفیر کشور افغانستان در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) به شرایط مساعد فراهم شده برای دانشجویان افغانستانی این دانشگاه و نیز تسهیلاتی مانند بورسیه تحصیلی دانشگاه برای محصلان مقیم افغانستان، تسهیل فعالیت های کنسولی، متناسب سازی شهریه تحصیلی و... اشاره کرد.

دکتر نور نیز در این دیدار ضمن اشاره به همجواری دو کشور ایران و افغانستان افزود: ما دو کشور دوست، هم زبان و همسایه هستیم که این موضوع شرایط تحصیل جوانان افغانستانی را در کشور ایران به ویژه دانشگاه های شرق این کشور را با توجه به بُعد مسافت فراهم کرده است.

سفیر افغانستان، تحصیل جوانان افغانستانی در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) را مغتنم شمرد و عنوان داشت: علاوه بر کاهش هزینه های تحصیل در این دانشگاه نسبت به دانشگاه های کشور و معتبر بودن مدرک صادره که آنرا به یکی از اولویت های اول تحصیل جوانان افغانستانی تبدیل کرده، ارادت مردم افغانستان به حضرت رضا(ع) نیز این رغبت را دوچندان کرده است. امیدواریم فرآیندهای کاری و تسهیلات لازم برای این دانشجویان در ایران بیش از پیش فراهم شود تا در آرامش بیشتری به تحصیل بپردازند.

در ادامه جلسه، توریالی غیاثی رئیس روابط فرهنگی وزارت خارجه کشور افغانستان در خصوص تحصیل دانشجویان افغانستان در دیگر کشورها گفت: کشورهای هندوستان، ترکیه و ایران از جمله مقصد تحصیل دانشجویان افغانستانی است. کشور هندوستان بورس قابل توجهی به دانشجویان افغانستانی اختصاص داده است البته سطح کیفی دانشگاه های این کشور به نحوی است که برای آموزش دانشجویان، زمان کافی صرف نمی شود لذا دانشجویی که به زبان انگلیسی تحصیل کرده است در بازگشت توانایی مکالمه و مکاتبه انگلیسی را به خوبی ندارد. از طرفی برای تحصیل در دانشگاه های کشور ترکیه نیاز است دانشجویان زبان ترکی را فرابگیرند این در حالی است که در بازگشت تمامی تلاش های انجام شده برای فراگیری زبان ترکی بی فایده بوده و بسیار کم مورد استفاده قرار می گیرد. بر این اساس دانشگاه های کشور ایران مورد توجه خانواده های افغانستانی بوده است که با اطلاع از شرایط و تسهیلات فراهم شده شاهد جذب دانشجویان بیشتری خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.