یزد- معاون بهداشتی علوم پزشکی یزد گفت: کم تحرکی اصلی ترین مشکل برای سلامت جامعه است وترویج فرهنگ تحرک لازم بین اقشار مختلف جامعه یکی از مهمترین اولویت‌های اجرایی در راستای تأمین سلامت فردی و اجتماعی است.

کم تحرکی اصلی ترین مشکل برای سلامت جامعه است

به گزارش قدس آنلاین، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی یزد پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری که به منظور اعلام برنامه‌های هفته سلامت در استان یزد برگزار شد گفت: همه ساله از یکم تا هفتم فروردین ماه به عنوان هفته سلامت نامگذاری می‌شود و شعار هفته سلامت امسال (زندگی سالم، با نشاط و امید) در نظر گرفته شده است.

محمدحسن لطفی اظهار داشت: با هماهنگی‌های صورت گرفته مجمع سلامت استان یزد فردا با حضور مدیران و معاونان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می‌شود و هدف از این مجمع این است که میثاقی با هم داشته باشیم و برنامه‌های عملیاتی امسال را بررسی کنیم.

وی گفت: نخستین روز هفته سلامت به تحرک بدنی، تفریحات سلام و فعالیت گروهی نام‌گذاری شده است ومبنای تحرک بر اساس این گذاشته شده که هر فردی روزانه بین شش هزار تا هشت هزار قدم بردارد که متاسفانه به صورت درست در جامعه محقق نمی‌شود و در یزد بالای ۹۰ درصد زنان و مردان تحرک کافی را ندارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی یزد تصریح کرد: همایش پیاده‌روی مردمی از ۷ تا ۱۰ صبح  روز جمعه همزمان با روز نخست هفته سلامت برگزارمی شود و در پایان این برنامه با اهدای جوایز از شرکت کنندگان تجلیل می شود.

وی از دیگر برنامه‌های این هفته را سخنرانی در نماز جمعه، افتتاحیه مسابقات ورزشی کارکنان در طول هفته سلامت، به صدا درآمدن زنگ سلامت در روز شنبه در دومین روز از هفته سلامت و همزمان با آن آغاز طرح وارنیش فلوراید دانش‌آموزان که در سال دو نوبت اجرایی می شود که نوبت دوم امسال همزمان با این هفته و در طول یک ماه انجام می شود.

لطفی افزود: تور رسانه‌ای سلامت برای رسانه ها و خبرنگاران با بازدید از شهرستان مهریز و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان آغاز و زنجیره‌ ارجاع بیمار از نقطه صفر تا انتها از برنامه‌های تدارک دیده شده در این روز است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی یزد گفت: همایش نان سالم یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در این ایام برگزار می‌شود تا بتوانیم کیفیت پخت نان در استان را از لحاظ کیفیت افزایش دهیم.

وی افزود: در مورد نانوایی ها ضعف آموزش و عدم آگاهی وجود دارد و بین ۲۰ تا ۲۵ درصد نمونه های گرفته شده از نانوایی ها دارای نمک اضافه بودند و اگر آموزش‌های لازم به نانواها ارائه شود بخش زیادی از این مشکلات برطرف می‌شود.

لطفی افزود: در هفته سلامت ۲۳۰ برنامه استانی و شهرستانی در حوزه‌های درمان، غذا و دارو و بهداشت در استان یزد برگزار می شود و ۱۰۰ سخنرانی در ۱۰۰ نقطه استان برای توضیح برنامه‌های سلامت وارتقای سواد سلامت در مدارس و مساجد برگزار می شود. 

وی در ارتباط با برنامه‌های دیگر گفت: دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، امحای مقادیری از مواد غذایی ناسالم در یزد، همایش سفیران سلامت دانش‌آموزی، همایش روز بدون خودرو، جشنواره تغذیه سالم و افتتاحیه یک پایگاه سلامت از دیگر برنامه‌هایی است که ویژه این هفته در یزد برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.