مشمولان سهام عدالت از امروز می‌توانند با مراجعه به سامانه این سهام و ورود شماره شبای حساب بانکی خود جهت دریافت سود سهام عدالت اقدام کنند.

از امروز آغاز ثبت شماره حساب برای دریافت سود سهام عدالت آغاز شد

  به گزارش «قدس آنلاین»،  از اسفندماه پارسال بود که با رونمایی از سامانه سهام عدالت موضوع سهام عدالت دوباره بر سر زبانها افتاد و حدود میلیون سهامدار عدالت با مراجعه به این سامانه از صورتحساب خود آگاهی پیدا کردند.

بعدها مسئولین سازمان خصوصی سازی ارائه صورتحساب به مشولین را فاز نخست از مراحل سه گانه سهام عدالت عنوان کردند و این روزها با دریافت شماره حساب از مشمولین برای واریز سود، سهام عدالت وارد دومین مرحله شده است و تنها فاز سوم که بنظر می رسد نفس گیرترین مرحله سهام عدالت باقیمانده تا شاید دولتی بعدی فکری به حال آن کند.

بر این اساس در مرحله دوم از مراحل سه گانه سهام عدالت، مشمولین از امروز می‌توانند با مراجعه به سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir شماره شبای حساب خود را وارد و منتظر دریافت سود سهام عدالت خود تا پایان امسال باشند.

همچنین در خصوص جزئیات مرحله دوم سهام عدالت باید گفت مشمولین سهام عدالت می‌توانند به صورت تدریجی همانند مرحله اول به سامانه سهام عدالت وارد شوند و در صفحه مربوط به رویت «صورتحساب تسویه اقساط سهام عدالت» با کلیک روی کلید «ثبت شماره شبا بانکی» به صفحه «ورود شماره شبا بانکی» دسترسی پیدا کنند.

این گزارش می‌افزاید: در این صفحه لازم است هر یک از مشمولین، شماره شبا بانکی مربوط به یک حساب بانکی معتبر که امکان واریز وجه توسط سازمان خصوصی‌سازی را داشته باشد، به همراه یک شماره تلفن همراه با امکان دسترسی و ارسال پیام احتمالی توسط این سازمان، به این سامانه معرفی و ثبت نمایند.

البته چنانچه مشمول، حساب بانکی نزد بانکها یا موسسات مالی اعتباری عضو شبکه شتاب نداشته باشد، می‌تواند با مراجعه تدریجی به بانکها اقدام به افتتاح حساب نموده و سپس شماره شبا بانکی مرتبط با آن حساب را از طریق شعب آنها، دستگاههای خود پرداز (ATM)، اینترنت بانک، تلفن بانک و یا سایر امکانات بانکی دریافت و شماره ۲۴ رقمی شبا بانکی خود را بدون حروف IR در سامانه سهام عدالت وارد کند.

همچنین چنانچه افراد از گذشته دارای حساب بانکی و شماره شبا بانکی مرتبط با آن بانک هستند، صرفا کافیست شماره شبا بانکی آن حساب را به سامانه معرفی کنند و لازم نیست مجددا برای افتتاح حساب جدید به بانک مراجعه کند.

بعلاوه این که اطلاعات شماره شبا بانکی اعلامی به سامانه باید متعلق به شخص مشمول باشد و شماره شبا بانکی متعلق به وکیل، قیم و ولی یا هر فرد دیگری قابل قبول نبوده و با تایید نهایی مواجه نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.