یزد- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: از ابتدای طرح تحول سلامت بالای ۳ میلیون ویزیت در کلینیک های دانشگاه علوم پزشکی یزد تا پایان سال ۹۵ انجام شده است.

۳ میلیون ویزیت در کلینیک های یزد انجام شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: از ابتدای طرح تحول سلامت سه میلیون و ۷۲۷ هزار و ۵۳۱ ویزیت در کلینیک های دانشگاه علوم پزشکی یزد تا پایان سال ۹۵ انجام شده است و۴۱۷ پزشک فعال در استان یزد و ۴۱ پزشک متخصص مقیم در ۷ بیمارستان در حال ارائه خدمت به بیماران هستند.

علی دهقان  گفت: نخستین بیمارستان دیابت کشور در یزد در حال ساخت است و این بیمارستان ۱۵۰ تخت‌خوابی در شهرستان اشکذر احداث می‌شود که با توجه به سرعت ساخت امیدواریم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

وی افزود:متاسفانه استان یزد یکی از استان‌های با آمار بالای دیابت است که با افتتاح این بیمارستان، اقدامات بسیار خوبی در کنترل و پیشگیری از دیابت در استان یزد انجام می‌شود.

علی دهقان گفت: از ابتدای طرح حمایت مالی برای ۳۹۷ هزار و ۶۲۸ بیمار بستری انجام شده است و برای هزینه بستری‌ها تا پیش از اجرای طرح ۳۷ درصد پرداخت می‌شده که با اجرای طرح تحول سلامت  هزینه ها به  ۵ و چهار دهم درصد کاهش یافته است.

وی افزود: خوشبختانه از ابتدای این طرح ۲۵ هزار و ۳۷۵ مورد زایمان طبیعی رایگان در بیمارستان های دولتی استان یزد انجام شده و کاهش سزارین بار اول به ۲۹ و ۵ دهم درصد رسیده است و الان به ۲۰ درصد استاندارد جهانی رسیده ایم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت:  ۲۳ اتاق ال. دی. آر در شهرستان های استان  ساخته شده است که فضای خوبی برای زایمان طبیعی فراهم کرده  و ۱۱ مرکز مهارت آموزی مادران ویژه زایمان طبیعی انجام شده است.

دهقان افزود:  بخش ویژه مادران برای زایمان‌های پرخطر در استان یزد در راستای طرح تحول سلامت انجام گرفته و ۱۵ مرکز زایمان بی درد در استان یزد راه‌اندازی شده است.

وی گفت: کلینیک های جدید خاتم النبیا، بیمارستان افشار، رهنمون،  کلینیک جدید اردکان، مهریزدر سال گذشته افتتاح شده اند و کلینیک بافق و ابرکوه هم در حال تجهیز هستند.

دهقان اظهار داشت: در بخش دیالیز از ۸۲ دستگاه به ۱۰۵ دستگاه افزایش یافته و  ۴۰ تخت دیالیز تا دو ماه آینده  اضافه می شود و بیمارستان کلیه و پیوند که در بیمارستان صدوقی در حال ساخت است، امسال به بهره برداری می رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.