یزد- معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: ۸۰ درصد محصولات غذایی یزد برچسب نشانگر تغذیه دارند.

۸۰ درصد محصولات غذایی یزد برچسب نشانگر تغذیه دارند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی یزد پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در راستای هفته سلامت شستی با مسئولین فنی صنایع غذایی داریم و خوشبختانه جزو اولین استانی هایی هستیم که برچسب نشانگر تغذیه را به صورت جدی انجام دادیم و۸۰ درصد محصولات غذایی یزد از برچسب نشانگر تغذیه برخوردار هستند.

محمدحسین مصدق گفت: بر اساس برچسب نشانگر تغذیه، مصرف کننده به صورت دقیق از مواد اولیه موجود در این محصول به خوبی اطلاع پیدا کرده و بر اساس نیاز بدنش محصولات مصرفی را انتخاب می‌کند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی یزد افزود: ما وظیفه و تکالیفی برای سلامت جامعه به عهده داریم و یکی از این تکالیف کم کردن نمک برای سلامت جامعه است که سالانه ۱۰ درصد از میزان نمک تولیدات مواد غذایی صنعتی را کاهش دهیم  و امیدواریم که در آینده میزان مصرف قند را کاهش دهیم و همچنین اسیدهای چرب را به صفر درصد برسانیم.

مصدق گفت: پیشگیری از ابتلا به بیماریها ی غیر واگیر و به ویژه دیابت از اهمیت بسیار بیشتری نسبت به درمان برخوردار است و در این راستا تحقیقات لازم در ارتباط با شیرینهای بدون قند صورت گرفته که در صورت فراگیر شدن این محصولات در سطح استان یزد، قدم بسیار خوبی در زمینه پیشگیری برداشته می شود.

وی افزود: در بخش صنعت صنایع را هدایت می کنیم که محصول مناسب  تولید کنند در همین راستا اولین پروانه کارخانه نمک که کریستالیزاسیون مجدد (تبلور مجدد) انجام می دهد و ید بهتری دارد را صادر کردیم تا برای کمبود ید موثر باشد.

مصدق گفت: یزد تنها استانی است که در سال ۹۵ صنف آرایشی و بهداشتی را جدا کرده و بر روی مراکز آرایشی نظارت دارد و در طی سال گذشته ۲ میلیارد تومان محصولات آرایشی و بهداشتی و غذا و داروی قاچاق را کشف کردیم.

وی افزود: هم اکنون بر روی عطاری ها و صنف طب سنتی نظارت داریم و قرار است برای عطاری ها آموزش بگذاریم که در عطاری دارو فروخته نشود و اگر عطاری ها تخلفی انجام دهند بعد از شکایت ما با کمک نیروی انتظامی می توانیم ورود پیدا کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.