مشهد- رئیس اداره امور کفشداران آستان قدس رضوی گفت: براساس طرح توسعه حرم مطهر رضوی، تمامی پارکینگ‌ها و زیرگذرهای حرم رضوی تغییر کاربری می‌دهند که این اقدام مهم نیازمند ایجاد شارستان‌های اطراف حرم رضوی است و زیرگذرهای موجود در چشم‌انداز بلندمدت به فضای عبادی و زیارتی تبدیل خواهند شد.

زیرگذرهای حرم رضوی به فضای زیارتی تبدیل می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، احمد میرزاده در نشست آموزشی خادم‌یاران حرم مطهر رضوی که در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس تعاریف موجود در آستان قدس رضوی، خدمه شامل پنج عنوان خادم، فراش، دربان، کفش‌دار و حافظ می‌شوند.
وی با اشاره به خدمت حدود ۵۰ هزار خادم و خادم‌یار در حرم مطهر رضوی، گفت: تمامی کسانی که در حرم مطهر رضوی خدمت می‌کنند، در ابتدا خادم‌یار بوده و پس از پنج سال فعالیت و براساس ارزیابی‌های صورت گرفته بر اساس ظرفیت‌های اعلام شده به خدمه ارتقاء خواهند یافت.
رئیس اداره امور کفش‌داران آستان قدس رضوی بیان کرد: افرادی که در پست‌هایی همچون انتظامات تشییع و مراسم خطبه عقد فعالیت می‌کنند، حق مطالبه هیچ گونه وجهی را ندارند، فقط در صورتی که بانی آن مراسم بخواهد، می‌تواند به عنوان هدیه هزینه‌ای را پرداخت کند.
میرزاده گفت: حسب دستورالعمل صادره ورود میت تنها از خیابان نواب صفوی به حرم مطهر رضوی امکان‌پذیر است و فقط با هماهنگی صورت گرفته امکان تشییع شهدا از دیگر ورودی‌های حرم رضوی وجود دارد.
رئیس اداره امور کفش‌داران آستان قدس رضوی عنوان کرد: خدام و خادم‌یاران رضوی حق دریافت هیچ گونه وجه تحت عنوان هدیه، نذورات و ... را ندارند و اگر فردی قصد داشته باشد که هزینه‌ای را برای نذورات پرداخت کند، باید به دفتر نذورات راهنمایی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.