اصفهان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: امروزه بیماری های غیرواگیر به دلیل سبک زندگی اشتباه و ناآگاهی مردم از روش صحیح زندگی شیوع پیدا کرده و بخش اعظم بیماری ها را به خود اختصاص داده است.

شیوع بیماری‌های غیرواگیر در جامعه حاصل سبک زندگی اشتباه مردم است

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، غلامرضا اصغری ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه عامل اصلی بیماری‌ها در حال حاضر به بیماری‌های غیر واگیر برمیگردد، باید به حوزه آموزش توجه ویژه‌ای داشت.

وی تاکید کرد: در صورت اطلاع رسانی صحیح و بالا بردن سواد عمومی مردم، با بیماران کمتری در بیمارستان ها مواجه خواهیم شد که این آرزوی خدمت گذاران این عرصه است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سلامت جسمی و روانی افراد جامعه را بسیار مهم خواند و گفت: اطلاع‌رسانی‌های لازم باید از طریق رسانه‌ها به مردم صورت پذیرد.

وی به اجرای طرح تحول سلامت در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: در طول ۳ سال اجرای طرح تحول سلامت در کشور حدود ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

اصغری خاطرنشان کرد: در استان اصفهان تاکنون ۸۵۰ میلیارد تومان در اجرای طرح تحول سلامت در دو بخش درمان و بهداشت هزینه شده است.

وی یادآور شد: کاهش پرداختی توسط بیمار از اولویت‌های اصلی طرح تحول سلامت بود که در این راستا بیش از ۲۶۹ میلیارد تومان در استان اصفهان هزینه شده و ۲ میلیون بیمار از خدمات نظام سلامت استفاده کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.