اصفهان- معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به آثار تلخ آسیب های اجتماعی بر پیکره جامعه گفت: امروز مقابله با آسیب های اجتماعی وظیفه انسانی همه مردم و مسئولان در هر جایگاهی است.

مقابله با آسیب های اجتماعی وظیفه ای انسانی است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ جهانگیر کریمی اظهارکرد: موضوع پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی یکی از موضوعاتی است که این معاونت با جدیت در آن ورود پیدا کرده و با انعقاد تفاهم نامه های مختلف با ادارات، سازمان ها و نهادها به فعالیت مشترک در این زمینه می پردازد.

وی افزود: نتایج و آثار تلخ آسیب های اجتماعی بر پیکره جامعه و خانواده ها را بسیار بی رحمانه توصیف کرد و اظهار داشت: وقتی به برخی از جرایم و جنایات نگاه می کنیم، می بینیم که بروز آنها ناشی از تاثیر عمیق آسیب های اجتماعی بوده است.

این مقام انتظامی کار کردن در حوزه آسیب های اجتماعی را امری واجب و اجتناب ناپذیر عنوان کرد و گفت: امروز مقابله با این پدیده وظیفه انسانی همه مردم و مسئولان در هر جایگاهی است.

معاون اجتماعی پلیس استان با بیان اینکه می شود بسیاری از مسایل جامعه را به خوبی مدیریت کرد و از رشد و گسترش آن جلوگیری به عمل آورد افزود: مدرسه یکی از مکان هایی است که می توان دانش آموزان در معرض آسیب، را شناسایی و با اجرای برنامه های ویژه پیشگیرانه از تبدیل شدن وی به یک بزهکار و مجرم در آینده جلوگیری کرد.

سرهنگ کریمی تصریح کرد: در بررسی پرونده بیشتر مجرمان موضوع قابل تامل این است که آنان در دوران نوجوانی دارای مشکلات روحی، خانواده های آشفته و در معرض اعتیاد بودند که اگر برنامه های حمایتی و پیشگیرانه خوبی برای آنان انجام می گرفت شاید امروز در جایگاه یک مجرم قرار نگرفته بودند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با تقدیر از همکاری و مشارکت اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان با این معاونت اظهار داشت: یکی از دستگاه هایی که جمعیت زیادی را تحت پوشش خود دارد و حساسیت هایی زیادی برای حفظ و ارتقای سلامت نیروهای خود دارد اداره کار است که همه ساله با این اداره برنامه های مشترکی را اجرا کرده و کلاس های آموزشی و نمایشگاه های سیار را برپا کردیم.

سرهنگ کریمی از اجرای سه طرح ویژه توسط این معاونت برای مقابله با آسیب های اجتماعی در سال جاری خبر داد و گفت: یکی از این طرح ها طرح تحول در تولیدمحتواهای آموزشی است و در این زمینه فیلم های کوتاه، انیمیشن های مختلف و تیزر ها توسط اداره هنری این معاونت تهیه شده که به زودی در اختیار مدرسان آموزش همگانی پلیس استان قرار می گیرد تا در کلاس های آموزشی که بخشی از آن نیز در محیط های کارگری و واحدهای اقتصادی برپا می شود بهره برداری نمایند.

وی از اجرای طرح برپائی نمایشگاه های هفتگی آشنائی با آسیب های اجتماعی در سطح ادارات، کارخانجات، مدارس، مساجد، فرهنگ سراها و دیگر محافل عمومی و همچنین طرح هر روز یک مشاوره در یک محله خبر داد.

سرهنگ کریمی خاطر نشان کرد: هرچند که هرسال تلاش های خوبی از سوی پلیس و دیگر ادارات برای مقابله و پیشگیری از آسیب های اجتماعی صورت می گیرد اما به دلیل گستردگی و پچیدگی و تنوع این آسیب ها نیاز داریم که هر سال فعالیت های خود را بیشتر کرده و یک گام به جلو برویم و با شناسائی به موقع آسیب ها و تهدیدات و به موازات آن ارائه آگاهی های موثر به مردم امنیت جامعه ارتقاء دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.