آذرشهر- رحمانی فضلی گفت : باید تلاش کنیم خسارات جانی و مالی در هنگام وقوع حوادث غیر مترقبه به حداقل برسد.

۲۵ میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل در آذربایجان شرقی اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین، وزیر کشور چهارشنبه در نشست شورای اداری آذرشهر  افزود : اطلاع رسانی به موقع و اقدامات پیشگیرانه دستگاههای اجرایی ، خدمات رسان و امدادی ، نقش مهمی در مدیریت بحران دارد .
وی گفت : رسانه ملی با همکاری هلال احمر باید آموزشهای لازم را برای آمادگی مردم در هنگام وقوع بلایای طبیعی نظیر سیل ، زلزله و آتش سوزی ارائه کند چرا که نقشی که خود مردم در مدیریت بحران دارند تعیین کننده است.
رحمانی فضلی از اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای جبران بخشی از خسارت مالی سیل در آذربایجان شرقی خبر و داد و گفت : همه دستگاههای اجرایی ، امدادی و نیروهای نظامی و انتظامی این استان آمادگی لازم را برای بازسازی مناطق سیل زده دارند.
رحمانی فضلی با اشاره به حادثه تلخ سیل آذرشهر هم گفت : اگر رودخانه سئل جایی این شهر لایروبی نشده بود ، میزان خسارتهای سیل اخیر بیشتر از میزان فعلی می شد.
وی افزود: پس از برآورد کامل میزان خسارت عملیات اجرایی ترمیم پل غله زار آذرشهر و دیوار کشی در محدوده بستر رودخانه آغاز خواهد شد.
رئیس سازمان  مدیریت بحران کشور نیز در این نشست گفت : سیل اخیر حدود ۲۰ میلیارد تومان به ۴۷۵ هکتار از زمینهای کشاورزی و ۲۵۱ هکتار از اراضی باغی و راههای بین مزارع آذرشهر خسارت زده است.
اسماعیل نجار افزود : هشدارهای قبلی در خصوص احتمال طغیان رودخانه آذرشهر به دستگاههای اجرایی و امدادی داده شده بود و اگر همراهی و همکاری نیروهای امدادی و نظامی و انتظامی نبود خسارات جانی و مالی این حادثه بیش از میزان فعلی می شد.
معاون سیاسی - امنیتی استاندار آذربایجان شرقی هم گفت : طغیان این مقدار از حجم آب در مسیل رودخانه آذرشهر غیر منتظره بود.
شبستری افزود : دبی آب رودخانه سئل جایی آذرشهر در هنگام طغیان ۱۵۰ متر مکعب در ثانیه بود که باعث شد خودروهای اطراف مسیر رود در سیل بیفتند.
فرماندار آذرشهر هم گفت : از زمان وقوع بحران سیل هر روز ۶۰۰ نفر از نیروهای امدادی و نظامی به جستجوی اجساد قربانیان مدفون در سیل و گل و لای مسیل رودخانه می پردازند.
الهیاری تامین اعتبار فوری ۵ میلیارد تومانی را برای ایجاد دیوار جلوی پل برای جلوگیری از تکرار حادثه سیل اخیر را خواستار شد.
بر اثر وقوع سیل جمعه هفته گذشته ، متاسفانه ۲۲ نفر از شهروندان آذرشهری در مسیل رودخانه سئل جایی این شهر جان باختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.