نماینده رودسر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تبدیل سازمان به وزارتخانه تجربه ناموفق در کشور است، گفت: قبلا سازمان تربیت بدنی با سازمان ملی جوانان ادغام و وزارتخانه ورزش و جوانان تشکیل شد که نتیجه نداد و تبدیل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به وزارتخانه هم نتیجه نخواهد داد بلکه مشکلات میراث فرهنگی بیشتر هم می شود.

تبدیل سازمان به وزارتخانه تجربه ناموفق در کشور است/ مشکلات میراث فرهنگی با وزارت شدن بیشتر می شود

  به گزارش «قدس آنلاین»،  اسداله عباسی وزیر سابق تعاون،  کار و رفاه اجتماعی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رای دیروز مجلس به یک فوریت طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی،  گردشگری و صنایع دستی به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گفت: همه مسئولین بر چابک سازی، کوچک کردن و کم کردن هزینه جاری دولت تاکید دارند و مجلس هم باید در همین راستا گام بردارد و نباید قانونی داشته باشد که بر بزرگتر شدن حجم دولت بیفزاید.

وی با بیان اینکه تبدیل تبدیل سازمان میراث فرهنگی،  گردشگری و صنایع دستی به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی کارشناسی نیست و با این طرح بر تعداد وزارتخانه های موجود کشور افزوده می شود، افزود: قطعا دولت هم با این طرح مخالف است چرا که در آستانه انتخابات و در حالی که چند ماه به پایان دولت باقی مانده است، فرصت این کار وجود ندارد.

نماینده رودسر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این تبدیل سازمان به وزارتخانه، باعث محدودیت کاری برای سازمان می شود، تصریح کرد: در حال حاضر این سازمان یکی از معاونت های رئیس جمهور است و تبدیل آن به وزارتخانه، محدودیت برایش ایجاد می کند چرا که قدرت و توان معاونت ریاست جمهوری از یک وزارتخانه بیشتر است.

عباسی با بیان اینکه ما در تبدیل سازمان به وزارتخانه تجربه موفقی نداریم، افزود: قبلا سازمان تربیت بدنی با سازمان ملی جوانانادغام و وزارتخانه ورزش و جوانان تشکیل شد که اهداف این ۲۲ سازمان در وزارتخانه محقق نشد و این ادغام و تبدیل جواب و نتیجه  نداد.

وی با بیان اینکه در صورت تصویب نهایی این طرح در مجلس شورای اسلامی باری بردوش دولت اضافه خواهد شد، تصریح کرد: ما معتقدیم که نه تنها تبدیل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به وزارتخانه هم نتیجه نخواهد داد بلکه مشکلات میراث فرهنگی، گردشگر و صنایع دستی بیشتر هم خواهد شد.  

وزیر سابق تعاون،  کار و رفاه اجتماعی در مجلس شورای اسلامی با اشاره اظهارات نمایندگان موافق این طرح مبنی بر افزایش درآمدگردشگری با این تغییر و تحول گفت: اگر این سازمان به وزارتخانه تبدیل شود، نمی تواند با کشورهای دیگر رقابت کند و درآمد  گردشگری هم اضافه نخواهدشد.

عباسی افزود:سازمان مذکور بسیار وسیع است و ماموریت های زیادی هم دارد که بخشی از ماموریت های آن حاکمیتی است.

وی افزود: اگر عملکرد این سازمان در گذشته و حال ضعیف بوده و است  و نمایندگان مجلس به این عملکردها انتقاد دارند، حق  است اما راه برون رفت از این مشکلات، تبدیل سازمان به وزارتخانه نیست.

نمایندگان مجلس در جلسه دیروز سه شنبه مجلس با ۱۳۷ رای موافق یک فوریت طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و  صنایع دستی را به تصویب رساندند که این طرح باید در کمیسیون فرهنگی مجلس مورد بررسی و تصویب قرار گیرد و مجددا به صحن مجلس ارجاع شود.

منبع: افکار نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.