نخست وزیر ترکیه با تأکید بر اینکه نتیجه همه پرسی در این کشور مشخص شده است، از احزاب مخالف خواست تا مسئولانه عمل کرده و از مردم برای حضور در خیابان ها دعوت به عمل نیاورند.

احزاب مخالف خواستار حضور مردم در خیابان ها نشوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اسپوتنیک، «بنعلی ایلدریم» نخست وزیر ترکیه امروز در اظهاراتی اعلام کرد که چون نتایج همه پرسی یکشنبه جاری در  این کشور محرز شده است، مخالفان باید مسئولیت پذیری خود در این خصوص را نشان داده و از مردم برای راهپیمائی در  خیابان ها دعوت به عمل نیاورند.

نخست وزیر ترکیه در سخنانی در این باره گفت: نتیجه همه پرسی مشخص شد؛ رأی آری. تصمیم حزب جمهوری خلق برای درخواست ابطال نتیجه این همه پرسی به دادگاه عالی انتخابات رفته است و این امر به ما ارتباطی ندارد.

«بنعلی ایلدریم» در ادامه تأکید کرد: چنین درخواست هائی از حقوق قانونی احزاب به شمار می رود؛ اما کسی نباید با عبور از قانون از مردم درخواست کند تا به خیابان ها بریزند. این کارِ اشتباهی است.

لازم به ذکر است، از زمان همه‌پرسی روز یکشنبه تا کنون، اتهام تخلف و تقلب در جریان همه پرسی ترکیه روز به روز بیشتر شده است. اپوزیسیون ترکیه رسما تقاضای ابطال نتیجه همه‌پرسی را مطرح و اعلام کرده است که در صورت لزوم موضوع را به دادگاه حقوق بشر اروپا می‌ کشاند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.