آمریکایی ها ادعا کردند که موشک های جدید در مانور نظامی اخیر کره شمالی، با کامیون های چینی حمل می شد.

ادعای آمریکا درباره نقش چین در مانور نظامی کره‌شمالی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از العالم، آمریکایی ها ادعا کردند که در مانور بزرگ نظامی شنبه کره شمالی، موشک هایی که برای نخستین بار به نمایش گذاشته شد، با کامیون های چینی حمل می شدند.

پایگاه اینترنتی "نشنال اینترست" با انتشار گزارشی در این زمینه اعلام کرد که کامیون های حمل موشک هایی که از زیردریایی شلیک می شوند و کره شمالی برای نخستین بار آنها را به نمایش گذاشت، تولیدی یک شرکت چینی هستند.

براساس این گزارش، کارشناسان آمریکایی همچنین اعلام کرده اند که کامیون های دیگری نیز که در مانور نظامی اخیر کره شمالی برای حمل موشک های بالستیک قاره پیما به کار برده شد نیز چینی بودند.

این گزارش در ادامه خاطرنشان می کند که سازمان ملل متحد فروش تجهیزات نظامی به کره شمالی را ممنوع کرده اما واقعیت این است که این تجهیزات کاربرد نظامی و غیرنظامی دارند و کنترل این امر نیز دشوار است.

این گزارش با اشاره به این که شرکت های چینی در انتقال فن‌آوری ممنوع به کره شمالی نقش داشته اند، به گزارش جدید روزنامه وال استریت ژورنال اشاره می کند که می گوید: "کره شمالی تجهیزات وارداتی از چین را در توسعه توان موشکی خود به کار می  گیرد و صنعت موشکی کره شمالی اگر کمک چین نبود به این سطح از پیشرفت نمی رسید."
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.