ایلام- شهردار ایلام گفت: در راستای افزایش سرانه فضای سبز و نهادینه ساختن فرهنگ کاشت نهال در جامعه، تحویل نهال های مثمر و رایگان در بین شهروندان ایلامی آغاز شده است.

ضرورت نهادینه سازی فرهنگ کاشت نهال/ شهروندان ایلامی نهال مثمر و رایگان دریافت می کنند

منت محمدی روز پنج شنبه در گفتگو با قدس آنلاین با بیان اینکه این طرح از ابتدای هفته درختکاری آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد، اظهار داشت: در این  طرح به هر شهروندی که فضای مناسب جهت کاشت درخت داشته باشد، با تأیید و نظارت شهرداری، حداقل دو درختچه مثمر تحویل می شود.

وی با اشاره به اینکه شهروندان ساکن در شهر ایلام می توانند با تأیید و نظارت شهرداری، از پیاده روها و فضاهای مناسب در درب منازل خود برای کاشت این نهال ها استفاده کنند، افزود: مهمترین مقوله ای که در این طرح مورد تأکید شهرداری است، حفظ، نگهداری، حراست و آبیاری مناسب این درختچه ها توسط خود شهروندان است.

شهردار ایلام با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم تا فرهنگ شهرنشینی و شعار«شهر ما خانه ما » را به خوبی در جامعه نهادینه کنیم، یادآور شد: قطعاً بدون مشارکت، همراهی، تعامل، همیاری و همکاری همه شهروندان و دیگر دستگاه ها و رسانه ها، نمی توان اوضاع شهر و خدمات شهری را بهبود بخشید.

منت محمدی با اشاره به اینکه کاشت نهال، درخت و درختچه؛ علاوه بر داشتن ثواب و پاداش اخروی، موجب افزایش فضای سبز می شود و نشاط و شادابی را به دنبال دارد، تصریح کرد: کاشت گل و چمن در میادین، بلوارها، معابر و پیاده روهای سطح شهر ایلام در دستور کار قرار گرفته و به خوبی عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه تکریم شهروندان و شفاف سازی و تسریع در ارائه خدمات به آنان، در اولویت اصلی مجموعه های شهرداری ایلام قرار گرفته است، تأکید کرد: در تلاش هستیم تا با روان سازی امور و حذف بروکراسی های اداری؛ پاسخگویی به شهروندان را قانونمند کنیم و خدمات را بهبود بخشیم.

شهردار ایلام با اشاره به اینکه در راستای افزایش سرانه فضای سبز و نهادینه ساختن فرهنگ کاشت نهال در جامعه، تحویل نهال های مثمر و رایگان در بین شهروندان ایلامی آغاز شده است، خاطرنشان ساخت: امیدواریم که بیشتر شهروندان در این طرح مشارکت کنند و بیش از پیش  شاهد مشارکت ارزشمند همشهریان و توسعه فضای سبز در شهر ایلام باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.