توانایی ساخت تمام این محصولات در داخل کشور وجود دارد چه بسا اصلا عمده این کالاها نیز در گذشته در داخل کشور تولید و گاها مونتاژ می شده است، اما امروزه چون کالاهای وارد شده قیمت پایین تری دارند و با توجه به مواردی چون تعرفه های گمرکی، بداظهاری در گمرکات و شرایط و ضوابط ترخیص کالاها و... باعث شده این کالاها به صورت کامل و آماده وارد کشور شوند

توانایی ساخت تمام کالاهای مورد نیاز لوازم الکتریکی در کشور وجود دارد/ مقرون به صرفه نبودن تولید، تولید کننده های ایرانی را تبدیل به وارد کننده کرد

اختصاصی قدس آنلاین- حسین درودیان رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم الکتریکی با اشاره به شعار سال و حرمت ورود کالاهای خارجی که مشابه داخلی آن تولید می شود به قدس آنلاین گفت: کالاهایی از قبیل سیم، کابل، کلید و پریز که در بازار وجود دارند اکثر ساخت داخل هستند، با این وجود از آنجا که از گذشته واردات این کالاها وجود داشته همچنان مشابه خارجی این کالاها تحت عنوان چند برند قدیمی در بازار موجود بوده و تا حدودی وارد کشور می شود. وی در ادامه افزود: اما در رابطه با چراغ های سیلندری، سقفی و... در حال حاضر اکثر این کالاها وارداتی هستند در حالیکه که در سال های گذشته نیز عمده این کالاها در داخل کشور تولید می شدند اما با توجه به شرایط و مشکلاتی که در تولید وجود داشت بنگاه های تولیدی ما تعطیل شده و دست به واردات زدند که متاسفانه این رویه تبدیل به عادت شد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم الکتریک خاطرنشان کرد: توانایی ساخت تمام این محصولات در داخل کشور وجود دارد چه بسا اصلا عمده این کالاها نیز در گذشته در داخل کشور تولید و گاها مونتاژ می شده است، اما امروزه چون کالاهای وارد شده قیمت پایین تری دارند و با توجه به مواردی چون تعرفه های گمرکی، بداظهاری در گمرکات و شرایط و ضوابط ترخیص کالاها و... باعث شده این کالاها به صورت کامل و آماده وارد کشور شوند. درودیان اظهار داشت: همه این موارد دست به دست هم داده و باعث می شود کسانی که در گذشته تولید کننده بودند بنا بر مقرون به صرفه نبودن تولید را رها کرده و به وارد کننده تبدیل شوند.

این فعال صنفی به قدس آنلاین گفت: متاسفانه وضعیت موجود باعث شده کسانی که حتی تولید کننده خرد بودند به این موضوع راغب شدند که همان کالاها را به جای تولید از خارج کشور وارد کنند. به عبارت دیگر ورود کالاها به صورت قاچاق یا قانونی باعث شده که تولید روز به روز ضعیف تر شود.  وی در خاتمه با اشاره به تولید کالاهایی مانند: کابل، سیم، کلید و پریز و اقلامی که بیشتر در ساختمان مصرف می شود در داخل کشور خاطرنشان کرد: عمده کالاهای لوکس و صنعتی در صنف ما وارداتی است و در چند سال اخیر فقط کسانیکه به تولید اشتیاق داشتند همچنان پا برجا مانده و به رغم متضرر شدن همچنان به کار خود ادامه می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.