شهرکرد- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: قسمت عمده‌ای از اظهار ناامیدی مردم نسبت به برخی مسائل به نوع عملکرد مسئولان بر می‌گردد .

ناامیدی مردم به عملکرد مسئولان بر می‌گردد

به گزارش قدس آنلاین،  حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام شامگاه چهارشنبه در نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی استان با تأکید بر لزوم تمرکز بر روی مسئله سبک زندگی در مسائل فرهنگی اظهار داشت: یکی از مطالبات و انتظارات هنرمندان توجه بیشتر و بها دادن به آن‌ها بود به گونه‌ای که باید در یک جمع قابل توجه و همراه با یکدیگر قرار بگیرند تا زمینه بیشتر و بهتری برای عرضه توانمندی‌های آنان فراهم شود.

وی با انتقاد شدید از عدم توجه میراث فرهنگی استان به تذکرهایی پیرامون برگزاری فضای سالم و به دور از گناه و معصیت در نوروزگاه‌های استان در ایام نوروز افزود: علی‌رغم این که در خطبه‌های نماز جمعه، جلسه معارف مدیران نگران و تذکر خود را نسبت به تلاش برخی‌ها برای انجام یک سری کارها خلاف شئونات اسلامی در نوروزگاه‌های استان اعلام کردیم چون شنیده بودیم که چنین کاری قرار است انجام شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: حتی به مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان در این مورد پیغام جداگانه‌ای ارسال کردیم و آقایان چندین مرتبه قول دادند که این مسئله را مورد توجه قرار دهند اما متأسفانه شاهد برخی صحنه‌ها و برنامه‌های نامناسب و راه‌اندازی کاروان‌هایی در ایام نوروز در نوروزگاه‌ها و فضای شهر بودیم.

نکونام خاطرنشان کرد: متأسفانه این آقایان با این اقدامات و فعالیت‌هایشان شأن استان را می‌شکنند که البته با کمال تأسف شنیدیم که از طرف استانداری و دیگر مراکز مرتبط با این موضوع در جلسات بر این مسئله و شاد برگزار کردن، برنامه تاکید می‌کردند و گویا بدشان نمی‌آمد که این ناهنجاری‌ها و مسائل خلاف شئونات اسلامی در فضای شهر و نوروزگاه‌ها رخ بدهد.

وی گفت: این گونه شاد برگزار شدن برنامه‌ها نوعی حریم شکنی و با آبروی مردم استان بازی کردن است چرا که مردم استان چهارمحال و بختیاری مردمی مؤمن و متدین هستند و آبروی خودشان و شهرشان برایشان بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بنده همان زمان که خبر این موضوع را در نوروزگاه‌های استان شنیدیم دقیقا این را پیش‌بینی می‌کردم که این مسئله به حیثیت عمومی مردم استان لطمه می‌زند و به خاطر حفظ حیثیت عمومی مردم بود که در خطبه‌های نماز جمعه، کلاس معارف و مخصوصا ارسال پیام شخصی به مدیرکل، هشدار دادم اما علی‌رغم تمام این هشدارها شاهد مسائل نازیبایی در ایام نوروز بودیم.

 نکونام ادامه داد: باید گلایه شورای فرهنگ عمومی استان به مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان منتقل شود و ایشان باید پاسخگو باشند تا دیگر با این نوع مسائل آبروی استان را نبرند و با حیثیت مردم بازی نکنند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی که در جامعه با آن مواجه هستیم، افزود: عمده آن است که این آسیب‌ها به ما یک انگیزه‌ای ببخشد و برای با دغدغه‌مندی و انگیزه‌مندی بیشتر و فراوان‌تر برای رفع این مسائل وارد عرصه عمل شویم.

نکونام گفت: قسمت عمده‌ای از اظهار ناامیدی مردم نسبت به برخی مسائل به نوع عملکرد مسئولان بر می‌گردد یعنی وقتی مسئولان درست عمل نمی‌کنند جامعه از نوع عملکرد آن احساس می‌کنند شرایط روز به روز بدتر می‌شود و احساس ناامیدی می‌کنند بنابراین مسئولان باید بر نوع عملکرد و تصمیم گیری‌های خود توجه جدی داشته باشند.

 وی تشبیه کردن و توأم شدن اصلاح برخی امور با کارهای نیروی انتظامی را درست و بجا عنوان و بیان کرد: نیروی انتظامی ابزار خوبی برای برخورد با متخلفان در اختیار دارد که پیشنهاد می‌شود تقریبا همه دستگاه‌ها چنین ابزاری برای اجرای قانون و قوانین مربوط به خود و برخورد با متخلفان در امر رعایت شئونات و مسائل‌فرهنگی جامعه را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری مراقبت‌های اولیه در فرهنگ‌سازی را یک مسئله فرهنگی بسیار مهم و ضروری عنوان و خاطرنشان کرد: متأسفانه درحال حاضر مراقبت‌های اولیه در حاکم کردن فرهنگ دینی و اسلامی وجود ندارد و فقط با حرف و شعار می‌خواهیم فرهنگ اسلامی را در جامعه نهادینه کنیم.

نکونام تصریح کرد: ضمن این که از روی منبرها و از طریق رسانه مسائل فرهنگی باید تبیین و به جامعه عرضه شود که کار بسیار ارزشمند و کارساز است اما حتما در کنار آن باید یک سری قوانین عملیاتی وجود داشته باشد و دستگاه‌ها اختیارت لازم برای اعمال قانون و برخورد با متخلفان به معنای واقعی را داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.