مشهد- دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: فعالیت انتخاباتی و سیاسی احزاب، تشکل ها و جبهه های سیاسی فاقد مجوز و پروانه بهره برداری غیرقانونی است.

فعالیت انتخاباتی احزاب فاقد مجوز غیرقانونی است

به گزارش قدس آنلاین، سید مسعود محولاتی افزود:همه احزاب، تشکل های سیاسی و جبهه هایی که مجوز و پروانه فعالیت از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب دریافت کرده اند می توانند وارد فعالیت های تبلیغاتی و انتخاباتی شوند.

وی بر ممنوعیت فعالیت سایر احزاب و جبهه ها تاکید و بیان کرد: در خراسان رضوی با وجود تشکیل پرونده اولیه برای ۱۰۷ تشکل و حزب سیاسی به منظور دریافت مجوز، تاکنون فقط ۵۳ حزب توانسته اند مجوز فعالیت از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب دریافت کنند.

وی ادامه داد: از ۱۰۷ درخواست تعدادی مربوط به ایجاد نمایندگی تشکل های کشوری و برخی هم برای دریافت مجوز مستقل در استان بوده است. به جز بخشی که مجوز دریافت کرده اند بقیه متقاضیان یا بعد از مراجعه اولیه دیگر پیگیری نکرده اند و یا نقص پرونده داشته اند.

وی گفت: پرونده های مربوط به این موارد در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب کشور و نمایندگی کمیسیون در استان بازاست بنابراین قابلیت و امکان ادامه پیگیری و انجام مراحل قانونی کار برای صدور مجوز را دارند.

محولاتی افزود: از مجموع ۵۳ حزب دارای مجوز فعالیت در خراسان رضوی ۲۸ مورد مربوط به جریان اصلاح طلبی، ۱۸ مورد اصولگرا و هفت تشکل دیگر جریان اعتدالی هستند که همه آنها در خانه احزاب عضویت دارند.

وی ادامه داد: در این میان برخی از این تشکلها با وجود آنکه مجوز فعالیت دریافت کرده اند فقط در زمان های مشخصی همچون ایام انتخابات ظهور و بروز خارجی می یابند و تعدادی حتی هنوز نتوانسته اند عقبه خود را تکمیل کنند.

محولاتی سه جبهه دارای مجوز فعالیت را شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان کشور، جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی و جبهه پیشرفت رفاه و عدالت ذکر و بیان کرد: بر این اساس شعبه های استانی این جبهه ها مشکلی برای فعالیت ندارند.

وی ادامه داد: سایر مواردی که به عنوان جبهه اعلام موجودیت می کنند غیرقانونی هستند و اجازه فعالیت ندارند لذا بر اساس قانون با آنها برخورد می شود.

دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز با ۱۳ حزب منتسب به خود درخواستی در این ارتباط ارائه کرده که با تکمیل پرونده و امضای دبیران کل آن روال کار این جبهه و دریافت مجوز به انجام می رسد و نخستین جبهه رسمی مجوز دار خراسان رضوی منتسب به جریان اصولگرا در این استان شکل می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.