گناباد-رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گناباد از ثبت دو وقف جدید در روستاهای موسیرز و رهن گناباد به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد.

ثبت ۲ وقف جدید به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال در گناباد

به گزارش قدس انلاین رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گناباد امروز درگفتگوبا خبرنگاران اظهار داشت: وقف و فرهنگ وقف یکی از اموراتی است که مردم گناباد از گذشته به این موضوع اهتمام داشته‌اند و بیشترین رقبه های گناباد به عزاداری اهل‌بیت(ع)، کمک به فقرا و مستمندان، مساجد و حسینیه‌ها و آب‌انبارها اختصاص دارد.

حجت‌الاسلام سعید غیرتمند به ثبت یک وقف برای آب شرب مردم در سال جاری اشاره و تصریح کرد: یکی از خیرین روستای موسیرز یک فنجان آب شرب به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال جهت آب شرب اهالی روستای خود وقف کرده است.

وی افزود: همچنین ۲ هزار مترمربع زمین به ارزش ۲۰۰ میلیون در روستای رهن جهت عزاداری اهل‌بیت (ع) توسط یک خیر وقف‌شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گناباد مهم‌ترین برنامه سال جاری  را مشارکت مردم در وقف عنوان و خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه مردم از مشارکت در وقف واهمه دارند اما این اقدام درواقع مشارکت با اهل‌بیت(ع) بوده و سبب توزیع عادلانه ثروت در جامعه می‌شود.

غیرتمند افزود: در این راستا موقوفات گناباد آماده سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران است و تاکنون ۲ آب‌انبار برای فروش محصولات و سفره‌خانه سنتی به مردم واگذارشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.