مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه ۸۵ هزار میلیارد تومان است که محور اصلی آن تولید و است، گفت: برنامه امسال سازمان تامین اجتماعی بر پایه برنامه راهبردی پنج ساله ما تدوین شده است و برای سال جاری، ۱۵۰ پروژه عملیاتی در آن دیده شده که ۴۰ مورد آن در اولویت قرار دارد و در شش ماهه اول سال به سرانجام می‌رسد.

تولید و اشتغال محور اصلی بودجه ۸۵ هزار میلیاردی تأمین اجتماعی/۱۵۰ پروژه عملیاتی در دستور کار

به گزارش «قدس آنلاین»  سیدتقی نوربخش در حاشیه همایش سراسری مدیران سازمان تامین اجتماعی، با اشاره به تصویب بودجه این سازمان در سال ۹۶ در هیات امنای تامین اجتماعی، گفت: بودجه سازمان در سال جاری ۸۵ هزار میلیارد تومان است که محور اصلی آن تولید و اشتغال خواهد بود. در این بودجه راهکارهایی برای رونق فضای کسب و کار و ایفای تعهدات دیده شده است.

وی افزود: برنامه امسال سازمان تامین اجتماعی بر پایه برنامه راهبردی پنج ساله ما تدوین شده است و برای سال جاری، ۱۵۰ پروژه عملیاتی در آن دیده شده که ۴۰ مورد آن در اولویت قرار دارد و در شش ماهه اول سال به سرانجام می‌رسد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره کاهش مراجعات حضوری به شعب تامین اجتماعی، گفت: ما در سال ۹۵ با اینترنتی کردن لیست پرداخت حق بیمه، ماهانه سه میلیون بار کاهش مراجعه به شعب داشتیم و مدتی است که نیازی به حضور افراد برای پرداخت لیست حق بیمه نیست اما برای تعهدات کوتاه مدت چون هزینه ازدواج و کفن و دفن نیاز است که بیمه شده به صورت حضوری مراجعه کند. تا پایان امسال هفت پروژه در رابطه با ارائه خدمات غیرحضوری اجرایی می‌شود.

نوربخش درباره اعمال افزایش حقوق مستمری‌بگیران این سازمان، گفت: تامین اجتماعی در چهار سال اخیر مستمری‌هایش را بیش از نرخ تورم افزایش داد. برای سال ۹۶ هم حداقل حقوق و دستمزد ۱۴.۵ رشد پیدا کرد. برای سایر سطوح طبق ماده ۹۶ تامین اجتماعی باید پیشنهاد خود را به هیات دولت بدهیم که این پیشنهاد هفته آینده مطرح و تصویب خواهد شد. برای سایر سطوح هم پیشنهاد ما بیش از نرخ تورم خواهد بود. امسال برای شاغلین افزایش حقوق ۱۲ درصد بود که پیشنهاد ما برای سایر سطوح بالای ۱۲ درصد است.

وی درباره اجرای طرح مرخصی زایمان، گفت: افزایش مدت مرخصی زایمان از شش ماه به ۹ ماه در قانون آمده و منتظر رای دیوان است که منابع تامین و اجرا شود. البته برنامه‌ای داریم که در سال ۹۶ مساعدت‌هایی در این زمینه در صورت امکان داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره روند حذف دفترچه‌های بیمه نیز اظهار کرد: دفترچه‌های بیمه اسفند سال گذشته در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی به صورت کامل حذف شد و مزیت‌های خوبی دارد به عنوان مثال کنترل استحقاق درمان به صورت قطعی انجام می‌شود. قبلا شاهد بودیم دفترچه‌هایی تا سه سال اعتبار زده می‌شد اما فرد بیمه‌اش قطع شده بود. اکنون دیگر بیمه شده باید به صورت حضوری مراجعه کند و کد ملی‌اش را ارائه دهد و نمی‌تواند حتی با دفترچه فرد دیگری مراجعه نماید. همچنین نسخه‌نویسی الکترونیک تداخلات دارویی را شناسایی می‌کند. در واقع حذف دفترچه‌های بیمه گام مهمی در جهت ارتقای کیفیت خدمات و کنترل مصارف است.

وی درباره اینکه حذف دفترچه‌های تامین اجتماعی در سایر مراکز درمانی چه زمانی انجام خواهد شد، گفت: حذف دفترچه در سایر مراکز نیازمند تعامل و همکاری‌های بین‌بخشی با بخش خصوصی و مراکز دولتی است البته به یقین می‌توان گفت مشکل فنی در این خصوص وجود ندارد و اگر تعاملات بین‌بخشی به خوبی صورت پذیرد به لحاظ فنی می‌توان سه ماهه دفترچه‌های بیمه را حذف کرد.

نوربخش با اشاره به اینکه در بودجه سال ۹۶ حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان برای بخش درمان تخصیص داده‌ایم، گفت: قطعا پشتیبان طرح تحول هستیم و قطعا با اصلاحاتی که وزارت بهداشت و وزارت کار در نظر دارند بر مدیریت بهتر مصارف تاکید داریم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از اجرای طرح بازرسی الکترونیک از خرداد ماه خبر داد و گفت: بازرسی الکترونیک در کل کشور مبتنی بر GPS و با مکانیزم دیجیتالیزه انجام خواهد شد و جلوی بسیاری از مراجعات مکرر را می‌گیرد.

وی در پایان درباره برنامه‌های این سازمان برای روز کارگر، اظهار کرد: ۱۱ اردیبهشت ماه روز کارگر است. در این ایام دو بیمارستان در ایلام و اهواز با کیفیت برند میلاد افتتاح خواهد شد و این بیمارستان‌ها تحت پوشش هلدینگ بیمارستانی تامین اجتماعی هستند. پروژه‌های دیگری نیز در این ایام کلید می‌خورند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.