بیرجند-رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه با بیان اینکه باید تلاش کنیم دشمن را پشت مرزهای اقتصادی خود متوقف کنیم گفت: برای مقابله با تهدید دشمن باید الگوی دفاع مقدس را در مرزهای اقتصادی پیاده کنیم.

 برای مقابله با تهدید دشمن باید الگوی دفاع مقدس را در مرزهای اقتصادی پیاده کنیم

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد علی یوسفی در همایش اقتصاد مقاومتی در بیرجند بیان کرد: در حوزه علمیه نزدیک به ۱۰۰ نفر روحانی دارای دکترای اقتصاد هستند که به عنوان مبلغ در کارگاه اقتصاد آموزش داده تا در هر استانی در کنار بازوی فکری آن، فکر اقتصاد مقاومتی و اسلامی را آموزش دهند.

وی یادآور شد: در مرکز راهبری مطالعات اسلامی اقتصاد مقاومتی حوزه، که در سال ۹۳ تشکیل شد تعریفی از اقتصاد مقاومتی ارئه شده است.

رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه اظهار داشت: در این راستا اقتصاد مقاومتی، اقتصادی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی و الگویی الهام بخش از نظام اقتصادی اسلام است که ضمن مقاوم سازی اقتصاد در برابر تهدیدهای نظام سلطه از توان پیشرفت جهشی اقتصادی نیز برخوردار است.

یوسفی افزود: این نوع اقتصاد عدالت محور، مردم بنیاد، دانش بنیاد، با رویکرد جهادی، پیشرو، فرصت ساز، مولد، درون زا، برون گرا و انعطاف پذیر است.

وی با اشاره به فرمایش رهبری که می فرمایند" اقتصاد مقاومتی در شرایط فعلی اولویت است"گفت: شعار سال برای همه باید پیام داشته باشد و همچنین مرزهای اقتصادی ما در مرز خطرات و جنگ تمام عیار اقتصادی روز به روز در حال تشکیل است.

رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه یادآور شد: وقتی رهبری امسال به جنگ تمام عیار اقتصادی اشاره می کنند ما باید آگاه و هوشیار باشیم.

یوسفی با بیان اینکه قبل از تجاوز به مرزهای اقتصادی تجربه دفع دشمن در مرزهای جغرافیایی را داشتیم بیان کرد: در حال حاضر برای مقابله با تهدید دشمن باید الگوی دفاع مقدس را در مرزهای اقتصادی پیاده کنیم.

وی با بیان اینکه اگر مزیت نسبی اقتصادی را شناسایی کنیم بازار مناسب خواهد شد خاطرنشان کرد: در این راستا جوانان باید آموزش های تخصصی، پیشرفته و به روز هر مزیت نسبی را آموزش ببینند.

رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه با بیان اینکه بازار توزیع مناسب باید شکل بگیرد، گفت: هر استانی که در آن کالای نسبی مناسب ندارد باید کالاهای استان های دیگر در آن توزیع شود.

یوسفی با بیان اینکه شبکه صادرات مازاد تولیدات هسته های مردمی اقتصاد مقاومتی تشکیل شود تصریح کرد: این شبکه باید دارای متخصصان از نیروهای مردمی باشد.

وی یادآور شد: اگر در شبکه صادرات، مازادی نداشته باشیم تولیدات داخلی بر روی دست ما باقی خواهند ماند و ضرر خواهیم کرد.

رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه با بیان اینکه در حال حاضر ما ۳ جریان اقتصادی داریم، افزود: جریان اول سرمایه سالاری نظام سرمایه داری است که این جریان حدود ۳ سال است که بر جهان مسلط است و فقر روز به روز در جهان افزایش می یابد و شکاف درآمدی درحال گسترش استو توفیق برای رفع محرومیت نداشته است.

یوسفی جریان دوم اقتصادی را دولت سالاری نظام سوسالیست دانست و گفت: در این راستا اسلام با هر دو مخالف است.

وی با بیان اینکه سومین جریان اقتصادی مردم سالاری اقتصادی دینی است افزود: اسلام با این جریان موافق است و همچنین مردم سالاری دینی بدون مبنای دینی توحیدی ممکن نیست.

رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه با بیان اینکه اقتصاد اسلامی دو پایه اساسی دارد گفت: یکی از این پایه ها افزایش ثروت ملی است که در این راستا کشور اسلامی باید کشور ثروتمندی باشد و کشور فقیری نباشد و همچنین باید بتواند با ثروت خود قدرت اقتصاد خود را پیش ببرد.

یوسفی پایه دوم اقتصاد اسلامی را توزیع عادلانه و رفع محرومیت در درون جامعه اسلامی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: بیکاری، تورم، قاچاق، تولید ناپایدار، رکود و عدم تعادل اقتصادی از جمله مشکلات اقتصادی هستند.

وی تصریح کرد: ۳ ضلع حوزه (بازوی فکری) نمازهای جمعه (بازوی بسیج عمومی و اقتصادی) و بسیج عمومی و سپاه (بازوی عملیاتی) باید در بحث اقتصاد مقاومتی به کارگیری شود و این ۳ ضلع الگوی دفاع مقدس هستند.

رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه با اشاره به ۱۴ اقدامی که باید در راستای اقتصاد مقاومتی انجام شود تصریح کرد: همفکری تشکل های مردم بنیان برای تأسیس جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی با استفاده از ۳ ضلع همفکری داشته باشند.

یوسفی خاطرنشان کرد: راه اندازی هسته های مردمی اقتصاد مقاومتی استان با هدایت این ۳ ضلع، طراحی الگوهای مردم سالاری اقتصادی بر اساس مبانی، معارف، فقه و اخلاق اسلامی، مدیریت انقلابی و جهادی بر اساس مبانی قرآن و توانمندسازی عموم مردم به ویژه جوانان در دفاع از مرزهای اقتصادی از جمله این اقدامات است.

وی با بیان اینکه مسجد محوی حرکتی است که می تواند مردم را برای پیروزی در بخش اقتصاد مقاومتی متحد کند خاطرنشان کرد: ما حدود ۵۰ تشکل مردم بنیاد را در راستای اقتصاد مقاومتی شناسایی کردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.