بیرجند-نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: باید برای اجرای اقتصاد مقاومتی از همایش ها و نمایش ها بکاهیم و به دنبال راهی برای روشن کردن سرنوشت مردم باشیم.

 به دنبال اجرای اقتصاد مقاومتی باشیم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت الله سید علیرضا عبادی پیش از ظهر پنجشنبه در همایش اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه در چند سال أخیر مقام معظم رهبری مکرر به اقتصاد مقاومتی در مقابل دشمن هشدار می دهند بیان کرد: اقتصاد  در ذات خود مانند جریان خون در بدن است.

وی یادآور شد: در چندسالی که این امر عنوان می شود بحث تولید و اشتغال است و همانگونه که وقتی در پیروزی و شکست فرمان صادر می شود که باید خرمشهر آزاد شود همه آنهایی که به نحوی زیربط هستند و نقش دارند در این قضیه مسئول هستند در اقتصاد مقاومتی نیز اینگونه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: همانگونه که اگر فرد یا افرادی در صحنه نظامی از خود ضعف نشان دهند و رخنه ای نشان دهند محاکمیت صحرایی می شوند سرنوشت یک ملت نیز بر اندیشه بزدلانه یک نفر بستگی ندارد.

عبادی تصریح کرد: اقتصاد هدف نیست اما مانند ارتفاعاتی مشرف بر یک شهر است که وقتی که دشمن به این ارتفاعات اشراف می خواهد تا شهر را تصرف کند تمام نیرو باید متوجه آن نقطه باشند و در این راستا امروزه اقتصاد در کشور ما نیز چنین حالتی پیدا کرده است.

وی یادآور شد: در راستای اقتصاد مقاومتی امسال باید وارد میدان شویم زیرا اگر این فرصت ها از ما گرفته شود بسیبار حسرت خواهیم خورد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروز در شرایط ویژه ای قرار داریم، بحث پیروزی و شکست است و بحث ساده ای نیست و در این راستا نه در سرنوشت ما بلکه سرنوشت آینده و شرایط دنیا تأثیر دارد  و نمی توان ساده از کنار آن رد شد.

عبادی با بیان اینکه وقتی گفته می شود تولید و اشتغال نیاز به لوازم دارد و همه افراد ذیربط باید پاسخگو باشند افزود: مجلس نیز باید پاسخگو باشد که اگر مشکل قانونی وجود دارد آن مانع برطرف شود.

وی اظهار داشت: همچنین اگر سرمایه گذاری لازم است باید سرمایه گذاری شود زیرا سرنوشت یک ملت تا جایی که شعاع انقلاب است به این موضوع بستگی دارد و سرمایه گذاران و مدیران دولتی باید حاضر و پاسخگو باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: اگر می خواهیم از خواب غفلت بیدار شویم باید مطالبات مردمی را از این مسئولان بطلبیم که این چه بلایی است که بر سر مردم می آورند بنابراین برنامه ها، همایش ها را کم کنیم و از فردا به دنبال راهی باشیم و به سرنوشت مردم توجه کنیم.

عبادی تصریح کرد: برخی حاضرند سرمایه گذاری کنند و برای سرمایه گذاری آماده هستند اما در ابتدای کار با مشکلاتی روبه رو می شوند و هفت خوان رستم را رد می کنند و در جایی قفل می شود و کسی باسخگوی آنان نیست.

عبادی بیان کرد: وقتی سخن از تولید، اشتغال و کالا می شود مشاهده می شود عده ای به کالاهای مرغوب ایران آرم خارجی می زنند و از سوی دیگر عواملی که ممکن است نفوذ باشند جنس بنجلی را به نام ایران به مردم بفروشند و این امر برای مردم یک فریب است و باید با آنان برخورد شود و کسانی که تولید و اشتغال را زیر سوال می برند محاکمه شوند.

وی با بیان اینکه کالاهای قاچاق از منابع رسمی بسیار است خاطرنشان کرد: ورود این کالاها را خودی ها انجام می دهند و ابسیاری کالای خارجی وارد می شوند و کنترل نمی شوند که این امر یک نوع خیانت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.