یکی از مراجع تقلید تأکید کرد: اولین هدف و مقصود حکومت‌ها حفظ امنیت در جامعه، آرامش عمومی و ایجاد نشاط و شادابی در زندگی و کسب و کار مردم است.

اولین وظیفه حکومت حفظ امنیت و ایجاد نشاط در جامعه است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، پیام آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی به همایش «سهم من در امنیت و آرامش» که ظهر پنج‌شنبه با حضور دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور در سالن شهرداری قم برگزار شد، بدین شرح است:

با عرض سلام، ادب  و احترام به پرسنل محترم و زحمت کش نیروی انتظامی و شخصیت‌های بزرگواری که در این همایش باشکوه شرکت کردند، چند نکته را به عرض می‌رسانم.

اولین هدف و مقصودی که حکومت‌ها باید در مقاصد عالیه خود قرار دهند حفظ امنیت در جامعه و آرامش عمومی و ایجاد نشاط و شادابی در زندگی و کسب و کار مردم می‌باشد، برای رسیدن به این هدف مهم که آرزوی همه آحاد ملت است چند نکته بسیار حیاتی و لازم می‌باشد.

نکته اول وجود قدرت و نیرویی متدین و متعهد و کاردان که بتواند وظایف محوله خود را به بهترین وجه ممکن انجام دهد و برای انجام بهتر این وظیفه مهم باید همه امکانات لازم از طرف دولت اسلامی در اختیار آنان گذارده شود تا مردم با آسایش و آرامش به زندگی خود ادامه دهند و بدون ترس و وحشت از وجود ظالمان و دزدان و غارتگران به مال و نوامیس و اخلاق در جامعه زندگی نمایند.

نکته دوم نیروی انتظامی و مدیران امنیتی کشور وقتی در کار شرافتمندانه خود موفق هستند که با نیت پاک و اخلاص و فقط برای کسب رضایت خداوند متعال و با اعتقاد به پاداش، اجر و ثواب اخروی انجام وظیفه نمایند و همه زحمات و خدمات خود را تقدیم خداوند و امام زمان(عج) بنماییم و خود را سربازی از سربازان آن حضرت بدانیم و در رضایت آن وجود مقدس، ساعی بوده و تلاش نمایند.

آخرین نکته که لازم است عرض کنم اینکه کار و شغل شما عزیزان بسیار مقدس است و در درجه اول خودتان باید شاکر این نعمت بزرگ باشید و با تلاش و مجاهدت خود امنیت را در حد امکان به مردم هدیه نموده  و مردم هم باید شاکر این نعمت بزرگ باشند از این همه فداکاری‌ها و ایثار و خودگذشتگی نیروهای محترم انتظامی و سایر نیروهای مسلح که شبانه روز برای ممکلت اسلامی و عزت و سربلندی نظام زحمت می‌کشند، تشکر نمایم.

در خاتمه از خداوند متعال مسئلت دارم که امنیت را برای ممکلت ما و برای همه مسلمانان جهان و ملت‌هایی که می‌خواهند با صلح و امنیت زندگی نمایند، پایدار نمایند و توان قدرت نیروهای مسلح اسلام را در برابر دشمنان و بداندیشان بیشتر نماید. والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.