رئیس جمهوری روسیه با انتقاد از وضعیت فعلی نظم جهانی، تحریف تاریخ را منجر به شکل گیری دشمنی ها، تفرقه و مشکلات بزرگ امروزی جامعه جهانی دانست.

تحریف تاریخ منجر به بروز مشکلات امروز جهان شده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اسپوتینک، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه، آنچه را که وی تحریف تاریخ نامید را منجر به بروز مشکلات و به خطر افتادن نظم جهانی امروز دانست.

بر اساس این گزارش، ولادیمیر پوتین در سخنرانی اخیر خود که در «کمیته پیروزی» روسیه ایراد کرد، تحریف تاریخ را منجر به ایجاد از هم گسیختگی امروز در نظم جهانی و به وجود آمدن خطراتی بسیار بزرگ برای جهان دانست.

پوتین گفت: به طور قطع، متاسفانه رویکردهای دیگری نسبت به تاریخ وجود دارد که سعی می شود از آنها به عنوان سلاحی سیاسی و ایدئولوژیکی استفاده شود. امروز ما شاهد هستیم که نگرش های بدبینانه نسبت به گذشته چه خطراتی را به وجود آورده است.

رئیس جمهوری روسیه افزود: ما شاهد آن هستیم که چگونه تحریف  و دستکاری واقعیت های تاریخی منجر به ایجاد از هم گسیختگی میان کشورها و مردم شده و ظهور خط های تفرقه افکنانه و شکل گیری تصویری خصمانه را به همراه داشته است.

گفتنی است رئیس جمهوری روسیه طی ماه های اخیر تاکید بسیار زیادی بر لزوم اتحاد جهانی برای مبارزه علیه تروریسم داشته و خطر تروریسم را خطری نه تنها برای روسیه بلکه برای تمام جهان معرفی کرده که تنها در سایه همدلی و همبستگی جهان می توان با آن مبارزه کرد.

این درحالیست که کشورهای غربی با حملات مداوم و پیاپی علیه روسیه، تحریم ها و فشار ناشی از آنها را علیه مسکو افزایش داده و حتی در زمینه مشکلات بزرگ جهانی از جمله بحران سوریه کارشکنی کرده و به آنها دامن می زنند. مساله ای که ایران، روسیه و چین دائما از آن انتقاد کرده و رویکرد غرب به حل این مسائل را منجر به پیچیده تر شدن مشکلات و رشد تروریسم در جهان عنوان کرده اند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.