عصر پنجشنبه ۳۱ فروردین ماه افتتاحیه سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور رضا میرکریمی دبیر و مدیران بخش های مختلف با حضور اهالی رسانه در محل پردیس چارسو برگزار شد.

جشنواره جهانی فجر پردیس۱۵ سالنه می‌خواهد/سخنی با منتقدان چشم‌بسته

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، رضا میرکریمی در ابتدای این مراسم با خوش آمدگویی به حاضران گفت: این برنامه برای این است که اهالی مطبوعات سه فیلم جلو باشند و به همین منظور فیلم سینمایی معلم (TheTeacher) از جمهوری چک از آثار حاضر در بخش جشنواره جشنواره‌ها برای اهالی رسانه در سالن اصلی پردیس چارسو اکران می‌شود. همچنین در بخش بام نشین واقع در طبقه هفتم پردیس چارسو دو فیلم مادر (Emma) از اندونزی حاضر در بخش مسابقه بین الملل و میز (The Tabl) حاضر در بخش سینمای کره در سالن ۲ و ۳ به نمایش در می‌آید.

وی افزود: نکته مهم این است برای برگزاری یک جشنواره خوب هم به نرم افزار نیاز داریم که ما سعی کردیم در این زمینه تلاش خوبی را انجام دهیم و جشنواره خوبی را در سطح بین المللی برگزار کنیم ولی ممکن است در برنامه ریزی ما خلاهایی وجود داشته باشد اما نباید فراموش کرد که یک جشنواره نیازمند سخت افزار نیز هست.

دبیر دو دوره اخیر جشنواره جهانی فیلم فجر تاکید کرد: جشنواره ما بی شک یک مکان مستقل می خواهد که حداقل ۱۵ سالن سینما داشته باشد تا همه بتوانند فیلم ببینند. سال گذشته به ما گفتند این جشنواره چندان مشتری ندارد چرا که جشنواره ای که کمتر فیلم ایرانی داشته باشد کمتر مورد استقبال قرار می گیرد اما در عمل نشان داده شد جشنواره یک آیین فرهنگی و هنری است که در آن فیلم هم می بینند و اگر آداب آیین به خوبی اجرا شود و همراه با تشخص علمی و فرهنگی شود استقبال به خوبی صورت می گیرد.

میرکریمی گفت: امسال تعداد همراهان فیلم ها بسیار زیاد است و بیش از ۷۰ درصد کارگردانان فیلم ها در جشنواره حضور دارند و این مساله بسیار قابل توجه است.

دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر تاکید کرد: نشست های علمی خوبی در دو دانشگاه تهران و در پردیس چارسو برگزار می شود و امسال از برنامه ریزی‌ها نسبت به سال گذشته بیشتر راضی هستیم.

میرکریمی در پایان گفت: کسانی که تصمیم گرفته اند خوبی های جشنواره را نبینند و چشم های خود را ببندند کار خود را می کنند و ما به آنها کاری نداریم اما در کنار شما بی‌شک این جشنواره به خوبی برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.