وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از دو برابر شدن تسهیلات صندوق های خرد محلی خبرداد.

تسهیلات صندوقهای خرد محلی ۲ برابر شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، در جریان سفر رییس جمهور به شیراز ۵۶۰ صندوق خرد محلی با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی  و از طریق ارتباط ویدیو کنفرانسی با دکتر روحانی افتتاح شد.

در این مراسم وزیر کار در ارتباط ویدیو کنفرانسی خود با محل اسقرار رییس جمهور گفت: دولت تدبیر و امید دولتی نبود که فقط به رشد اقتصادی توجه کند بلکه همزمان با این رشد به گسترش عدالت، کاهش فقر، افزایش سطح رفاه مردم و کاهش فاصله طبقاتی نیز توجه کرد.

علی ربیعی با بیان اینکه ۵۶۰ صندوق خرد محلی در این مراسم افتتاح شد، ادامه داد: از این تعداد ۸۵ صندوق در فارس قرار دارد که این صندوقها باعث مهاجرت معکوس روستاییان به شهرها، توسعه همراه با نشاط روستاها و و افزایش ماندگاری افراد در روستاها به دلیل ایجاد اشتغال خواهد شد.

وی افزود:  علاوه بر افتتاح همزمان این طرح ها در سطح کشور، ۴ ورزشگاه کارگری در شهرهای فراشبند، قیر و کارزین، زرین دشت و بوانات و یک مرکز ساختار سنجش کارگران در فارس نیز افتتاح خواهد شد.

ربیعی یادآور شد: توسعه این مراکز و ورزشگاهها باعث افزایش سطح سلامت کارگران، بهبود سلامت روانی انها و ایجاد امنیت روانی برای قشر کارگران زحمتکش می شود.

مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود خبر از دوبرابر شدن تسهیلات صندوقهای خرد محلی داد و گفت: تسهیلات این صندوقها امسال از یک میلیون تومان به دو میلیون تومان افزایش خواهد یافت و تلاش میکنیم این رقم در پایان سال بازهم جهش داشته باشد.

ربیعی همچنین از اجرای برنامه هایی خبرداد که زنان روستایی خود صاحب دفترچه بیمه شده و  از مزایای بازنشستگی آن بهره ببرند.

وی مهارت آموزی به روستاییان و اجرای طرحهای سیار اموزشی با همکاری سازمان فنی و حرفه ای را از دیگر برنامه های خود در سال جاری ذکر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.