وزیر بهداشت، به انجام ۸۰۰ پیوند کبد طی سال گذشته در کشور اشاره کرد و گفت: در حوزه پیوند کبد در دنیا رتبه اول را داریم و هر سال این رتبه بین ایران و آمریکا جابجا می شود.

رتبه اول پیوند کبد دنیا بین ایران و آمریکا جابجا می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، دکتر سید حسن هاشمی در آیین افتتاح بیمارستان ابوعلی سینا (پیوند اعضا) در شیراز، با اشاره به جایگاه ویژه شیراز در پیوند اعضا در منطقه خاورمیانه و دنیا، خاطرنشان کرد: تا کنون ۵۰ هزار پیوند عضو در شیراز انجام شده که البته بدون در نظر گرفتن پیوند چشم است و در پیوند چشم، دکتر خدا دوست اولین فردی بود که این عمل پیوند را انجام داد و سالانه ۶ هزار پیوند قرنیه انجام می شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته در کشور ۳ هزار و ۴۵۰ پیوند عضو و یک هزار و ۴۰ پیوند مغز استخوان برای بیماران مبتلا به سرطان خون انجام شد.

هاشمی با بیان اینکه ۴۷ بخش پیوند کبد و کلیه و ۱۸ بخش پیوند سلول های بنیادین در کشور وجود دارد، گفت: با ارائه این خدمات، شاهد صرفه جویی ۱.۸ میلیارد دلاری بودیم.

وزیر بهداشت، هزینه های پیوند عضو در کشورهای دنیا را حداقل ۵۰۰ هزار دلار عنوان کرد و افزود: در ایران دولت، هزینه های پیوند عضو را به جای مردم پرداخت می کند و برای کل تیم درمانی پیوند در مجموع ۵۰ میلیون تومان پرداخت می شود و با وجود این پرداخت ها اما هنوز علیه جامعه پزشکی، فضاسازی و غوغاسالاری می شود.

هاشمی یادآور شد: سال گذشته ۸۰۰ پیوند کبد در کشور انجام شد که ۵۵۰ پیوند مربوط به شیراز بود که در این حوزه در دنیا رتبه اول را داریم و هر سال رتبه اول بین ایران و آمریکا جابجا می شود.

وزیر بهداشت به انجام دو هزار و ۵۰۰ پیوند کلیه در کشور در سال گذشته اشاره کرد و گفت: ۵۷ درصد از پیوند اعضا از افرادی بود که دچار مرگ مغزی شده بودند.

هاشمی اظهار داشت: در سال ۹۵، ۶۷ پیوند توسط تیم های پیوند عضو ایرانی در کشورهای همسایه از جمله پاکستان، تاجیکستان و افغانستان انجام شده است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: فقط در ایام تعطیلات عید نوروز، ۹۳ عمل پیوند عضو مهم در حوزه های قلب، کلیه و کبد در بیمارستانهای کشور انجام شد و در حالی که اکثر ارگانها تعطیل بودند اما وزارت بهداشت حداقل با ۶۰ درصد از توان خود به مردم خدمات ارائه دادند.

هاشمی از راه اندازی شورای عالی پیوند و شبکه فراهم آوری اعضای بدن در دولت یازدهم ابراز خرسندی کرد.

وزیر بهداشت در پایان ضمن تقدیر از رئیس جمهور به دلیل حمایت از حوزه سلامت، گفت: خوشبختانه در این دوره به سلامت مردم توجه ویژه ای شد و به عنوان نمونه ۱۱ میلیون نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.