دبیر ستاد انتخابات از اعلام اسامی داوطلبان تأیید صلاحیت شده پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در هیئت های نظارت به وزارت کشور تا پایان امروز خبر داد.

اسامی تأیید صلاحیت شدگان شوراها تا پایان امروز اعلام می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از صداوسیما، علی پورعلی مطلق گفت: اسامی داوطلبان تأیید صلاحیت شده شوراها از جانب هیئت های اجرایی از ۲۵ فروردین دراختیار هیئت های نظارت قرار گرفت و آنان پس از مهلت ۷ روزه باید نتایج بررسی هایشان را دراختیار ما قرار دهند.  

وی افزود: وزارت کشور نیز موظف است فهرست اسامی داوطلبان تأیید صلاحیت شده را حداکثر تا ۲ اردیبهشت به مدت دو روز به داوطلبان اعلام کند و رد صلاحیت شدگان نیز از ۳ تا ۶ اردیبهشت مهلت اعتراض دارند.  

پورعلی مطلق در ادامه گفت: داوطلبانی که به نتیجه بررسی صلاحیتشان اعتراض دارند باید اعتراض خود را به هیئت های بالاتر یعنی از بخش به شهرستان و از شهرستان به استان ارائه، و هیئت های نظارت استانی نیز موظفند در مهلتی ۱۰ روزه به اعتراض این داوطلبان رسیدگی کنند.  

دبیر ستاد انتخابات افزود: پس از طی شدن این فرایند و انتشار آگهی فهرست نهایی تأیید صلاحیت شدگان، دوره تبلیغاتی نامزدهای این انتخابات به مدت ۷ روز از ۲۱ تا ۲۷ اردیبهشت انجام می شود.

وی گفت: در این دوره از انتخابات شوراها ۲۸۹ هزار و ۶۶۴ داوطلب نام نویسی کرده اند که از این تعداد ۲۳۴ هزار و ۶۵۵ نفر مربوط به شوراهای روستایی و بقیه مربوط به شوراهای اسلامی شهر است.  

پورعلی مطلق افزود: از مجموع داوطلبان ثبت نام کننده تاکنون ۱۲۳۰ داوطلب از شوراهای  اسلامی روستایی و ۱۰۹۹ داوطلب از شوراهای اسلامی شهر انصراف داده اند.  

پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۹ اردیبهشت همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.