مشهد- نماینده پوتین در امور مسلمانان و رئیس جمهور کشور تاتارستان در بازدید از کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، این کتابخانه را مایه مباهات جهان اسلام دانست.

کتابخانه آستان قدس رضوی مایه مباهات جهان اسلام است

به گزارش قدس آنلاین، رستم مینیخانوف، در بازدید از بخش های مختلف کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در حاشیه بازدید از گنجینه مخطوطات آستان قدس رضوی و آثار نفیسی همچون قرآن بزرگ ابراهیم سلطان و قرآن ابن‌طباخ هروی، خواستار همکاری‌های مشترک بین کتابخانه آستان قدس رضوی و کتابخانه‌های آن کشور شد.

رئیس جمهور کشور تاتارستان این کتابخانه را مایه مباهات جهان اسلام دانست.

در ادامه این بازدید، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه کتابخانه مرکزی آستان مقدس رضوی، دارای قدمتی هزار ساله است، گفت: اسناد فعالیت‌های این کتابخانه از ۵۰۰ سال پیش در این مجموعه نگهداری می‌شود.

محمدهادی زاهدی اضافه کرد: مجموعه‌ای غنی از آثار خطی و چاپ سنگی در اداره مخطوطات این کتابخانه وجود دارد که منتخبی از قرآن‌های ارزشمند خطی آن، از سده اول هجری تا معاصر، در موزه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی به نمایش گذاشته شده است.

وی ضمن معرفی قرآن ابراهیم سلطان ابراز کرد: از برخی قرآن‌های نفیس این مجموعه مانند قرآن‌های بایسنقری، بزرگترین مصحف خطی جهان، نسخه چاپی در ابعاد مشابه و با همان ظرافت و هنری که در نسخه اصلی به‌کار رفته، توسط مجموعه آستان قدس رضوی منتشر شده است.

زاهدی با اشاره به وجود آثاری از بزرگترین خوش‌نویسان و تذهیب‌کاران در این کتابخانه، بیان کرد: بیش از ۵۰ باب کتابخانه در سراسر کشور با برخورداری از منابع متنوع چاپی و دیجیتالی زیر نظر مجموعه آستان قدس رضوی به کتاب‌دوستان خدمات‌رسانی می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.