یزد- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: کاندیداها باید در انتخابات با علم و اعتقاد حرف بزنند تا امنیت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی فراهم شود.

کاندیداها در انتخابات با علم و اعتقاد حرف بزنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، امام جمعه یزد در خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت مبعث نبی مکرم اسلام  اظهار داشت: بعثت پیامبر برای هدایت جامعه بوده و لطف بزرگی که در بعثت پیامبر نصیب ما شده است انتخاب شخصیت والای پیامبر است که بعد از خدای متعال آگاهتر و بزرگتر از پیامبر  وجود ندارد.

آیت‌الله محمدرضا ناصری‌یزدی گفت: اجرای فطرت توحیدی و جاری شدن نور خدایی در قلب انسان، هدایت بشریت و انسان‌ها به سمت خدا، احیای نعمت‌های فراموش شده خداوندی، شکوفایی عقل و عظمت انسانی، تزکیه و خرد جمعی، ایجاد عدالت اجتماعی و ... از جمله اهداف مبعث رسول گرامی اسلام بوده که دستوری برای همه حکومت‌ها است.

امام جمعه یزد بیان داشت: تاثیرات زبان و کلمات در زندگی انسان بسیار زیاد است که اگر مراقب زبان خود نباشیم از تاثیرات بد آن ضربه خواهیم خورد و اگر انسان بتواند زبان خود را کنترل کند آسایش خواهد داشت.

ناصری افزود: کنترل زبان از جانب زنان جلوی بسیاری از طلاق‌ها و اختلافات را می‌گیرد و انسانها از طریق زبان بسیاری از مشکلات را برای خود می خرند که از جمله آن طلاق و افزایش بی‌رویه آن است.

وی گفت: هم اکنون که درایام انتخابات هستیم افراد با توجه به آرامش اجتماعی و فرهنگی، باید مراقب زبان خود باشند وآنچه را که نمی‌بینند نباید بیان کنند و کاندیداها باید در انتخابات با علم و اعتقاد حرف بزنند تا امنیت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به ضرورت مشارکت عمومی در انتخابات افزود: شرکت پرشور بدون تخریب و تأیید بی‌خودی مهمترین رسالت سیاسی و اجتماعی اقشار مختلف جامعه است.

ناصری گفت: دست‌اندرکاران و کاندیداها باید مراقب باشند در انتخابات دین و ایمان خود را نفروشند و مثل غربی‌ها با یکدیگر برخورد نکنند.

امام جمعه یزد در ادامه با بیان این که رفتار انتخاباتی در جمهوری اسلامی ایران با کشورهای غربی متفاوت است، گفت: کاندیدا یادشان باشد که احترام مومنان مهمترین رسالت و اولویت اول رفتار انتخاباتی در کشور است.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: با حضور گسترده و پرشور مردمی همه باید در انتخابات شرکت کنیم و از تخریب یکدیگر جلوگیری کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.