تبریز- امام جمعه تبریز بیان کرد:علاوه بر آنکه مسئولان می‌توانستند مانع بروز حادثه در سیل آذرشهر شوند، برخی از مقامات نیز با اظهارات‌شان عواطف مردم را جریحه‌دار کردند.

مسئولان اگر قصور نمی‌کردند مانع حادثه پل غله‌زار شده بودند/ باید به تصمیم شورای نگهبان احترام گذاشت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز با اشاره به حادثه‌ی تلخ سیل و تلاش نیروهای امدادی برای یافتن سایر مفقودین، ابراز داشت: دستورات لازم جهت ساخته خانه برای اهالی روستای چنار صادر شده اما با این وجود اهالی روستا به کسانی که خانه‌شان ویران شده اجازه برپایی چادر موقت را نداده و به خانه‌های خود برده‌اند.

وی با تاکید بر لزوم پیشگیری مسئولین از حوادث این‌چنینی و کاهش میزان خسارات، عنوان کرد: مسئولان اگر قصور نمی‌کردند می‌توانستند مانع بروز حادثه در پل غله‌زار آذرشهر شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی رعایت اخلاق، نزاکت و صداقت توسط کاندیداها را از لازمه‌های برگزاری انتخاباتی سالم دانست و متذکر شد: میثاق ملی و فصل‌الخطاب در نظام جمهوری اسلامی ایران، قانون است و شورای نگهبان بر همین مبنا لیست نهایی تائید صلاحیت شدگان را به وزارت کشور اعلام کرد.

وی تاکید داشت: همه باید تصمیم شورای نگهبان را پذیرفته و به آن احترام بگذارند چراکه اگر خلاف این باشد، فساد پدید می‌آید؛ امیدواریم هیچ‌کس برخلاف قانون صحبت نکند و آبروی خویش را نبرد.

امام جمعه‌ی تبریز با بیان اینکه سخن کذب گفتن و وعده‌ی دروغ دادن کاندیداها با دین اسلام مغایرت دارد، تصریح کرد: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شورا قرار داریم و نباید اجازه دهیم بازار شایعات و تهمت ایجاد شود، دین ما دروغ گفتن را از شرب خمر بدتر می‌داند.

وی اذعان داشت: ما باید افرادی را انتخاب کنیم که به فکر دین مردم بوده و آرمان‌های امام و رهبری را در اولویت قرار دهند و نه اینکه افرادی را انتخاب کنیم که گرایش به غرب و آمریکا داشته و اشرافی‌گری را در سرلوحه کارهایشان قرار داده باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.